Drama ‘azzurro’
Itàlia plora sense Mundial i exigeix conseqüències: «A l’infern»
La premsa transalpina exigeix un canvi generacional i una refundació en una selecció que va conquerir l’Eurocopa fa vuit mesos

De vegades els desastres més inesperats es repeteixen i drames que havien de servir de lliçó tornen. Itàlia viu immersa en aquesta dura realitat. L’actual campiona d’Europa i tetracampiona del món (1934, 1938, 1982 i 2006) no formarà part de la gran cita futbolística de Qatar. L’‘azzurra’ es perd el seu segon Mundial consecutiu, ja que tampoc va ser a Rússia. Macedònia del Nord la va deixar fora en la repesca i va portar les llàgrimes a un país indignat.
«Fora del món», va titular a la seva portada de ‘La Gazzetta dello Sport’ amb Chiellini consolant el porter Donnarumma en la imatge. «Tot el món a casa», va proclamar ‘La Repubblica’, que considera aquesta sideral patacada com l’«adeu a una Nazionale perduda per sempre».
Mancini, assenyalat
El seleccionador Roberto Mancini apareix assenyalat com a culpable del «rendiment desastrós» dels jugadors, segons apunta ‘La Stampa’. El diari torinès exigeix «un canvi generacional» i una «refundació» en una selecció que es va proclamar campiona d’Europa a Wembley fa tot just vuit mesos.
🇮🇹 Italia y su historia en la Copa del Mundo, luego de ser Campeón en 2006:
— 365Scores (@365ScoresApp) 24 de marzo de 2022
❌ 2010: Eliminados en fase de grupos.
❌ 2014: Eliminados en fase de grupos.
❌ 2018: NO clasificaron.
❌ 2022: NO clasificaron.
La EURO 2020 pareció ser el renacer de la “Azzurri”. Pero no. Fracaso. pic.twitter.com/gYno4gzpeE
«L’Eurocopa va ser un feliç parèntesi entre anys de decepció per a la selecció i els equips», remarca ‘La Gazzetta dello Sport’, que aposta per una anàlisi global. «El nostre futbol paga un preu enorme: falta visió i no hi ha valor. Jutjar Mancini seria un error, cal revisar tot el sistema ‘calcio’».
«Hora de les responsabilitats»
Notícies relacionadesEl tècnic té contracte fins al 2026, però existeixen dubtes sobre la seva continuïtat. «L’hora de les responsabilitats ha arribat», recull el ‘Corriere dello Sport’, que obre la portada amb un contundent «A l’infern».
La premsa italiana vincula el desastre de la selecció amb el mal moment dels seus clubs, que no conquereixen cap títol europeu des del 2010. «Falta una reflexió i un profund canvi de sistema», sosté Lorenzo Casini, patró de la Serie A.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán