L’Europeu d’handbol
Espanya il·lusiona amb la victòria contra Suècia
L’equip de Jordi Ribera passa amb nota el primer examen de l’Europeu i suma una victòria clau (32-28)

Una il·lusionant victòria contra Suècia, vigent subcampiona del món, (32-28) és el millor aval possible que podia aconseguir la renovada selecció de Jordi Ribera, en aquesta nova etapa que inicia en l’Europeu d’handbol d’Hongria i Eslovàquia, per consolidar el canvi generacional.
El triomf contra la selecció de Glen Solberg, un dels candidats al podi, va deixar excel·lents sensacions del combinat espanyol, que es va mostrar molt solvent darrere, limitant al màxim les transicions de l’equip suec, i va estar a un altíssim nivell en atac amb Ángel Fernández (8 gols) i Joan Cañellas (7) com a principals referents i un paper també destacat d’Aleix Gómez (5). És una victòria, a més, amb un valor afegit pels punts que l’equip espanyol pot arrossegar de cara a la segona fase en la lluita per arribar a les semifinals.
La selecció es va trobar còmoda darrere, amb una defensa 6-0 que li va permetre forçar algunes pèrdues de Suècia i desplegar-se, fins i tot, a la contra, tot i que va acusar alguns problemes al mig de la defensa, que Suècia va explotar amb els seus llançadors, especialment Gottfridson i Calrsbogard. Però la seva millor versió va aparèixer en atac, amb la solvència que van donar els llançaments des de lluny de Cañellas, aprofitant la defensa enfonsada dels suecs, i també treient profit dels extrems i de l’atreviment d’Ángel Fernández i Aleix Gómez, protagonistes en els moments complicats.
Notícies relacionadesLa solidesa que va mostrar l’equip de Ribera des dels primers minuts no va tardar a aclarir dubtes que hi podria haver sobre el nou projecte. Espanya va assentar la seva confiança en un primer temps brillant (17-14 al descans) i va mantenir el pols sense problemes en el segon, sense dubtar. La selecció es va recolzar en els noms importants, com Cañellas, Gurbindo, Figueras i Gonzalo Pérez de Vargas, clau en la fase decisiva, però també en els nouvinguts. El sabadellenc Ian Tarrafeta, de 23 anys, central del PAUC francès, va aparèixer en la fase decisiva amb dos gols que van acabar de tombar l’equip suec.
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Entrevista Andreu Buenafuente: «A hores d’ara ja no em preocupa aixecar polseguera»
- Investigació en marxa ¿Què ha passat a Cornellà? Les claus de l’atropellament múltiple al camp de l’RCD Espanyol
- Famosos La gran ficada de pota de Lola Índigo després de l’atropellament a Cornellà: ha hagut de demanar perdó
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Ministra d’Inclusió. El repte de governar Saiz: "És necessària la política del retrobament"
- Esmorzar de ‘Diario de Noticias’ i EL PERIÓDICO Illa: "Quan Catalunya i Navarra lideren, Espanya avança i Europa s’enforteix"
- Atletisme "¿La plata europea? Continuo sent el mateix pringat"
- TENNIS L’Alcaraz més "intel·ligent" se cita amb Sinner en la final de Roma
- La ronda italiana Fantàstica victòria d’Ayuso al Giro