L’Europeu d’handbol
Ian Tarrafeta, la perla de l’handbol espanyol

Té 23 anys acabats de fer i es presenta davant el seu primer gran repte amb la selecció . Però el seu nom no és nou per al món de l’handbol. Perquè fa temps que Europa ha après a pronunciar el cognom Tarrafeta. L’actual central del PAUC francès, nascut a Sabadell, ha anat col·leccionat elogis alhora que trofeus individuals durant tota la seva etapa formativa.
Va sorprendre per primer cop en els Campionats Autonòmics escolars, en què any rere any agafava les regnes del seu equip i es coronava l’MVP indiscutible per la seva capacitat de lideratge però també per la seva eficàcia de cara a porteria. De fet, durant el seu pas per les seleccions inferiors, en més d’una ocasió s’ha emportat el premi al millor central i el màxim golejador d’Europa.
Notícies relacionadesLa seva visió de joc no deixa ningú indiferent. Menys encara la qualitat que desprenen les seves mans. Dirigeix des de la posició de central amb pausa i uns dots de màgia que el fan imprevisible. Domina com ningú els temps del joc, sap accelerar quan toca i en el joc associatiu arriba la seva millor versió. Amb un estil marca Espanya, Ian Tarrafeta s’ha colat en la llista de joves promeses mundials. I en l’Europeu d’Hongria i Eslovàquia arriba la seva gran oportunitat.
Tot i que el repte és majúscul. Perquè no només ha de fer front a les grans expectatives generades en la seva etapa formativa sinó que a més ha de substituir qui fa poc semblava insubstituïble. L’estrena del central català arriba després de la retirada del capità Raúl Entrerríos. Els experts diuen que el lloc està en bones mans, ell creu estar vivint un somni del qual no vol despertar. La seva hora ha arribat. Amb la selecció absoluta Ian Tarrafeta vol deixar les promeses per convertir-se en una realitat.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura