Ral·li Dakar

Al-Attiyah és més líder del Dakar en una etapa que va guanyar De Villiers

Cornejo guanya en motos i Joan Barreda, amb la clavícula trencada des de la cinquena etapa, acaba en cinquena posició

4
Es llegeix en minuts

El sud-africà Giniel De Villiers (Toyota) va aconseguir la victòria a la categoria de cotxes a la novena etapa del Dakar, amb inici i final a Wadi Ad Dawasir, avantatjant en només nou segons el seu compatriota i company d’equip Henk Lategan.

L’espanyol Carlos Sainz va acabar en sisena posició i malgrat ser un tram cronometrat (especial) curt -286 quilòmetres– el líder de la general, el qatarià Nasser Al-Attiyah (Toyota) va completar el podi copat pels cotxes de la marca japonesa i en va augmentar 1’7» el seu avantatge en la general sobre el francès Sebastien Loeb (Bahrain Raid Xtreme).

El senyal d’alarma

Una etapa en què va vèncer un De Villiers, la 18a victòria de la seva carrera al Dakar, que deixa enrere la polèmica que va embolicar el seu nom els primers dies de competició en què va xocar amb dos pilots de motos i al segon, el marroquí Mohamed Said Aoulad Ali, no li va prestar la seva ajuda.

Això li va ocasionar una sanció de cinc hores que, no obstant, van ser anul·lades dies més tard. Després d’escoltar primer la seva declaració i revisar després el sistema ‘Sentinel’ del seu cotxe, els comissaris hi van determinar un mal funcionament, ja que la intensitat del senyal d’alarma que emet pot qualificar-se com a «suficient, però no com a òptima».

Els comissaris no poden confirmar clarament si el senyal rebut per l’equip era realment suficient per activar l’alarma al cotxe, per això van revocar la penalització. Decisió que li va permetre tornar de ple a la lluita per aconseguir un bon lloc en la general de cotxes; i després de la victòria d’aquest dimarts ocupa la cinquena plaça.

Més líder

Una classificació de què Al-Attiyah torna a sortir més líder. Després de perdre set minuts amb Loeb, el qatarià en va recuperar 1’7» i l’avantatja a 39’5», el que el fa acariciar el quart Dakar (vencedor el 2011, 2015 i 2019 al restar només tres dies de competició.

L’espanyol Carlos Sainz (Audi) va acusar un mal inici, en què en va perdre 1’42» en els primers 40 quilòmetres d’una especial que va ser curta –287km– i en va finalitzar en sisena posició 2’48» de De Villiers. Després d’ocupar tres de les quatre primeres posicions a la vuitena etapa, la marca alemanya i el seu innovador vehicle híbrid va situar els seus participants entre els nou primers; per això sembla que han solucionat els problemes als amortidors que els van llastar durant la primera setmana de competició.

Cinc primers classificats de la novena etapa

1 – Giniel de Villiers (ZAF-Toyota): 2h23’8”

2 – Henk Lategan (ZAF-Toyota): a 9”

3 – Nasser Al-Attiyah (CAT-Toyota): a 1’4”

4 – Mattias Ekstrom (SUE-Audi): a 2’7”

5 – Sebastien Loeb (FRA-Bahrain Raid Xtreme): a 2’11”.

Motos

El xilè Nacho Cornejo (Honda) va aconseguir la segona victòria d’etapa del Dakar 2022després de guanyar la novena, amb inici i final a Wadi Ad Dawasir, al ser el més ràpid en els últims 100 quilòmetres de tram cronometrat (especial), en què el britànic Sam Sunderland (Gas Gas) va perdre el lideratge de la general de motos a favor de l’austríac Matthias Walkner (KTM).

L’argentí Kevin Benavides (KTM) va ser segon. El campió actual sobre dues rodes en va finalitzar 1’26» de Cornejo, cosa que li serveix per retallar lleugerament a la general; col·locant-se a 10’22» de revalidar el trofeu. Per la seva part, el nord-americà Ricky Brabec (Honda), qui va dominar la primera meitat d’especial, va completar el podi de motos, però no li val per acostar-se a la general, ja que només va avantatjar en 19» el nou líder.

Bona posició

Un quart posat per a Walkner que li serveix per arrabassar-li de nou el lloc d’honor al britànic Sam Sunderland (Gas Gas). Va obrir pista i se’n va deixar 8’3» respecte a Cornejo, però partirà demà dimecres des d’una bona posició per a l’especial més llarga del que queda de Dakar -374 quilòmetres– i que estarà marcada per la navegació.

Els 287 km d’aquest dimarts van tornar a ser una demostració de superació per a l’espanyol Joan Barreda. Malgrat que la caiguda que va patir aquest dilluns va provocar que augmentessin els dolors a la clavícula que té fracturada des de la cinquena etapa, el d’Honda va estar sempre als primers llocs fins a acabar cinquè a 2’10» de Cornejo. Resistint al dolor intens que fins i tot, com va revelar a l’arribar al campament després de la vuitena etapa, li han fet pilotar amb una mà, se’n col·loca 10’57» del líder de la general.

Cinc primers de classificats de la vuitena etapa

1 – Nacho Cornejo (CHI-Honda): 2h29’30”

2 – Kevin Benavides (ARG-KTM): a 1’26”

3 – Ricky Brabec (UTILITZA-Honda): a 1’47”

Notícies relacionades

4 – Matthias Walkner (AUT-KTM): a 2’6”

5 – Joan Barreda (ESP-Honda): a 2’10”.

Temes:

Dakar