DESPRÉS DE L’ACORD AMB LALIGA

Movistar i Dazn negocien el repartiment del futbol televisat

Les dues operadores es van adjudicar els drets de transmissió del futbol espanyol per cinc anys i ara negocien com mostrar-lo als aficionats. L’operador de Telefónica aspira a continuar disposant de la jornada completa.

zentauroepp40307155 television las retrasmisiones deportivas de mediapro170928162824

zentauroepp40307155 television las retrasmisiones deportivas de mediapro170928162824

3
Es llegeix en minuts
Fermín de la Calle

Dues preguntes assalten els aficionats al futbol després de la firma de la compra de drets audiovisuals de la Lliga per a les pròximes cinc temporades: ¿Hauran d’abonar-se a dues plataformes per veure tots els partits? ¿Pujarà el preu de la subscripció a les plataformes que els emeten? 

Movistar i DAZN oferiran cinc partits cadascun en cada jornada i el canal de Telefónica disposarà de tres jornades completes en exclusiva, l’anomenat ‘paquet Amazon’ després que la plataforma comprés les jornades de Nadal en la Premier. Això li garantiria a Movistar televisar els dos clàssics de la temporada.  El repartiment de partits es faria de manera que un tingui prioritat en una jornada per elegir els partits 1, 3, 5, 7 i 9, mentre l’altre tria els partits en posició 2, 4, 6, 8 i 10. Alternarien en cada jornada la prioritat d’elecció. 

Els dos operadors mantenen un acord que permet a Movistar emetre els continguts de DAZN, al disposar del canal a la seva graella. Això genera un ingrés econòmic a aquest últim i li permet capitalitzar el contingut de la Fórmula 1. Acord que va revisar la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) per no vulnerar l’acord antimonopoli. 

Acord imminent

No obstant, l’acord perquè tota la Lliga es vegi a Movistar està pendent de tancar-se. Fonts de les dues operadores donen per fet un acord imminent. Això permetria a Telefónica continuar oferint tota la Lliga, encara que també augmentaria el cost a pagar a DAZN per disposar dels seus partits cada jornada. Sobrecost que convidaria a pensar que el paquet d’esports de Movistar podria augmentar de preu la temporada vinent. 

Augment d’oferta

DAZN, per la seva banda, augmenta la seva oferta afegint a la Premier, Eurolliga de bàsquet, fórmula 1, motociclisme o boxa aquests cinc partits de Lliga cada jornada. Això també fa pensar que el seu preu actual de subscripció augmentarà. Entre els xocs que també emetrà hi haurà el de dilluns, que s’emet ara a Gol en obert. DAZN podria emetre’l al seu canal de Youtube, i repetir l’experiència de la Champions femenina. Perden pes Gol i Mediapro, l’empresa de Jaume Roures –que manté molt bona relació amb Tebas– al quedar-ne fora amb l’aparició de DAZN.

D’altra banda, LaLiga salva satisfactòriament la renovació del ‘tender’ amb un increment de l’1%, de 980 a 990 milions per temporada durant els pròxims cinc anys, cosa que li permet créixer, a diferència de la resta de lligues que han renovat els seus drets a la baixa amb descensos entre el 4 i el 5%. LaLiga, a més, guanya estabilitat al firmar l’acord per un lustre una setmana després de ratificar-se l’acord amb CVC, així que els clubs ingressaran 1.990 milions del fons d’inversió, malgrat l’oposició de Reial Madrid, Barcelona, Athletic i de la Federació que presideix Rubiales.  

Aquests acords generen una mica de certesa en el futbol espanyol a una setmana de la reunió de la FIFA en què el Mundial cada dos anys podria aprovar-se el 20 de desembre, i amb la judicialització oberta de la lluita per la Superliga entre Reial Madrid, Barcelona i Juventus davant la UEFA. 

Notícies relacionades

LaLiga, a més, ha omplert el rebost davant possibles eventualitats amb la firma de la venda de drets als Estats Units amb ESPN, de Disney, fins a 2028-29 per 1.158 milions d’euros (prop de 145 per temporada), i la venda de drets per a Mèxic i l’Amèrica Central per 500 milions per als pròxims vuit anys. Això dispara la robustesa econòmica de LaLiga davant els temps incerts que s’acosten.  

Per tant, només falta escenificar l’acord entre els dos operadors, Movistar i DAZN, i veure com repercuteix en la butxaca dels aficionats, que tot fa indicar que continuaran veient la jornada completa de futbol cinc anys més a la plataforma de Telefónica. La pilota és a la seva teulada.