Apunt
¿La llibertat de Xavi val la taquilla d’un partit amistós?

El FC Barcelona ha protagonitzat un dels culebrons de la tardor a compte de l’arribada del nou entrenador. Finalment apunta a una fórmula creativa per abonar els cinc milions d’euros de la clàusula de rescissió de Xavi Hernández perquè es posi al capdavant del primer equip. La fórmula definitiva no caminava clara, però una de les que s’estudiava era la d’un partit amistós. I és que, ¿quant negoci mou un esdeveniment d’aquest tipus?
El cert és que depèn molt del rival, el promotor de l’esdeveniment i el moment de l’any. En un any normal, la taquilla del Camp Nou garanteix entre dos milions i tres milions d’euros. A aquest import cal afegir-hi els drets de televisió, tot i que el seu valor no és el mateix si la visita és de la Juventus o, com podria passar, l’Al-Sadd de Qatar. TV3 va pagar 150.000 euros el 2019 amb la visita de l’Arsenal FC, import que va rebaixar a 40.000 euros quan el 2020 es va elegir l’Elx CF de contrincant.
L’interrogant és saber a quina franja d’interès se situaria el conjunt qatarià, tot i que podem convenir que la seva estrebada televisiva i entre els aficionats seria més a prop d’Alacant que de Londres. I aquest és el cost que assumiria el Barça per facilitar l’arribada de Xavi a la banqueta, un ingrés menor per televisió que suposaria la participació d’un equip d’elit i una important caiguda del ticketing, ja minvat per si mateix per l’enfonsament del turisme internacional a causa de la Covid-19.
Caixet devaluat
Notícies relacionadesLa pel·lícula canvia si el que va de visitant és el Barça, un negoci bastant més lucratiu que el d’exercir d’amfitrió. El caixet varia molt en funció de les estrelles de cada moment –les que al final omplen grades-, però el club blaugrana va aconseguir que els seus ingressos anuals per aquest concepte superessin els 18 milions d’euros el 2018-2019, l’última temporada de certa normalitat per al futbol. El 2019-2020, salvat l’estiu però ja sense Luis Suárez –i tampoc Leo Messi per lesió-, la factura va baixar 12,9 milions.
El rècord el va batre amb el clàssic de Miami, en què Barça i Madrid van rebre entorn de sis milions d’euros cada un, però el normal era cobrar entorn de tres milions d’euros per partit, que el promotor compensava amb taquilla i televisió. Però els temps de vi i roses a costa de la International Champions Cup van passar i el caixet blaugrana, com ja es veu en els patrocinis, s’ha devaluat a causa de la seva situació esportiva. Tot i això, vistos els números i que Xavi i el Barça aniran al 50% amb la clàusula, sí, el nou tècnic blaugrana val, o costa, el que costa un partit amistós.
La pèrdua de talent en el Barça segueix en digital
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Diada ¿Quins centres comercials estan oberts aquest 11 de setembre a Barcelona i Catalunya?
- Assetjament escolar "A 5è de Primària el nostre fill ens va dir que volia tirar-se a la carretera perquè no volia tornar a l'escola"
- Nou cicle republicà ERC canvia la seva imatge: renuncia al groc del procés i es passa al taronja i al beix
- Baròmetre de setembre Enquesta CIS: El PSOE es dispara i treu nou punts a un PP que retrocedeix després dels incendis
- L’activista ultra Charlie Kirk mor d’un tret en una universitat de Utah
- Onze de Setembre L’independentisme crida a desobeir les sentències judicials sobre el català
- Òmnium Cultural recepta la cohesió social per reforçar la "catalanitat"
- Onze de Setembre La Diada uneix les institucions i el carrer en defensa del català
- El Govern reivindica la llengua com a eix de cohesió i demana "seny i ambició"
- Baròmetre El PSOE es dispara i treu 9 punts al PP, segons el sondeig del CIS