FUTBOL
L’Argentina doblega l’Uruguai i Messi arriba a 80 gols amb l’albiceleste
El de Rosario anota el primer gol en la clara victòria del duel classificatori per al Mundial de Qatar

Lionel Messi va anotar i va guiar al triomf a l’Argentina que va golejar aquest diumenge per 3-0 a l’Uruguai en partit de la cinquena jornada de les eliminatòries sud-americanes del Mundial de Qatar disputat a l’estadi Monumental de Buenos Aires.
Messi va arribar als 80 gols amb l’albiceleste i va sumar el seu sisè gol en aquestes eliminatòries, igualant el brasiler Neymar i ubicant-se a dos gols del màxim golejador del torneig, el bolivià Marcelo Martins Moreno.
Màxim realitzador
‘La Pulga’, a més, és el màxim artiller de les eliminatòries sud-americanes amb 27 gols, escortat per l’uruguaià Luis Suárez, amb 25, i el bolivià Martins Moreno, amb 20. L’albiceleste, amb 22 punts, segueix com a escorta del líder el Brasil, que en té 28.
A pass from Lionel Messi turned into a Goal. Usual GOAT stuff 🐐 Argentina is cruising vs Uruguay! Vamos. 🇦🇷pic.twitter.com/H6zq4jp8zu
— 𝙨𝙤𝙝𝙤𝙢 ᴷᴷᴿ (@AwaaraHoon) 11 de octubre de 2021
Amb els golejadors Messi, Rodrigo De Paul i Lautaro Martínez, sumat a una extraordinària nit del porter Emiliano ‘Dibu’ Martínez, la selecció argentina va estirar a 24 la seva sèrie invicta i va aconseguir la seva sisena victòria.
«Hem fet un gran partit, crec que estem creixent molt a nivell de joc. Ens hem acostumat a tenir la pilota. Avui era un partit dur i l’havíem de guanyar. Ha sortit tot perfecte», va dir Messi. «Va ser un partit difícil contra un rival que sempre planteja el mateix. Quan vam fer el primer, vam tenir més paciència i van aparèixer els gols», va expressar en declaracions televisives després del triomf.
«Sabíem els resultats dels altres i sabíem que havíem de sumar els sis punts aquí. La unió que hi ha entre l’equip i la gent és impressionant. És molt maca aquesta comunió i tant de bo duri molt temps», va afegir Messi.
Ocasions de Suárez
L’Uruguai, per la seva part, es manté al quart lloc amb 16 unitats, però ha sumat a penes en aquesta triple data que finalitzarà dijous contra Brasil a Manaus.
Malgrat el resultat, l’Uruguai va jugar una primera mitja hora d’igual a igual a l’Argentina i Suárez va crear tres opcions clares per obrir el marcador, però ‘Dibu’ Martínez va tornar a ratificar el seu gran moment per deixar en zero el seu arc.
Fitxa tècnica
Argentina: Emiliano Martínez; Nahuel Molina Lucero, Cristian Romero, Nicolás Otamendi (m.80, Facundo Medina) i Nicolás Tagliafico; Leandro Paredes (m.74, Exequiel Palacios), Rodrigo De Paul (m.64, Ángel Di María); Giovani Lo Celso, Lionel Messi i Nicolás González (m.74, Julián Álvarez); Lautaro Martínez (m.64, Joaquín Correa).
Notícies relacionadesUruguai: Fernando Muslera; Nahitán Nández (m.62, Joaquín Piquerez), Ronald Araujo (m.72, Giovanni González), Sebastián Coates, Diego Godín, Matías Viña (m.62, Lucas Torreira); Nicolás De la Cruz (m.46, Edinson Cavani), Matías Vecino, Federico Valverde, Brian Rodríguez (m.46, Darwin Núñez); Luis Suárez.
Gols: 1-0, m.38: Lionel Messi. 2-0, m.44: Rodrigo De Paul. 3-0, m.62: Lautaro Martínez.
Selecció d'Uruguai de futbol Selecció d'Argentina de futbol Luis Suárez Mundial de futbol Messi
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- Dorms malament i no saps per què? Aquest síndrome podria estar trencant el teu son
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- FUTBOL Xabi reinventa Mbappé: dorsal número 10, quatre quilos menys i rol inspirador en el Reial Madrid
- Famosos El youtuber Jordi Wild (40 anys) ho té clar sobre el català: «El castellà ja ha guanyat»
- Pendent d’extradició Detingut a Portugal un ‘casual’ buscat per l’assassinat d’un narco rival a Badia del Vallès el 2023