Sensació agredolça
Mario Mola: «És el que he pogut donar avui, són els Jocs»
Fernando Alarza, de Talavera de la Reina, destaca la satisfacció que li produeix haver competit amb «els millors»

Mario Mola, desè en el triatló olímpic, va assegurar que els espanyols van pagar «la natació i el treball de 20 quilòmetres per arribar al capdavant» i es va declarar «satisfet per no haver tirat la tovallola» abans de concloure: «Són els Jocs».
«He intentat lluitar cada lloc i és el que he pogut donar avui. Satisfet per no haver llançat la tovallola. Són els Jocs», va declarar a RTVE el triatleta balear, triple campió del món.
Fernando Alarza, de Talavera de la Reina, dotzè, va declarar: «Durant aquests anys he après moltíssim d’ells. No sé si en el futur tornarem a competir junts en uns Jocs. Jo em quedo amb haver competit amb els millors, que són ells», va remarcar.
El gallec Javier Gómez Noya, l’únic triatleta de la història amb cinc títols mundials, va completar l’actuació espanyola, amb el 25è lloc. La victòria va ser per al noruec Kristian Blummenfelt, de 27 anys, que va cobrir el recorregut, de 1.500 metres nedant, 40 quilòmetres amb bicicleta i 10 més de carrera a peu en una hora, 45 minuts i quatre segons, en una prova marcada per la gran calor i l’elevada humitat.
El noruec va arribar a la meta davant del britànic Alex Yee –a onze segons–, que va aconseguir la plata; i del neozelandès Hayden Wilde, que va entrar a vint segons i es va penjar la medalla de bronze.
Blummenfelt succeeix en l’historial de la prova olímpica l’anglès Alistair Brownlee, que a Rio 2016 va revalidar el títol aconseguit quatre anys abans a Londres; i que no va competir aquest dilluns a Tòquio.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»