Cap a un estat d’il·lusió
Pendents del retorn als estadis
Els grans escenaris recobren, a poc a poc, el pols com s’ha vist aquesta setmana amb l’Open Banc Sabadell a l’RCT Barcelona
La tornada dels aficionats als estadis de futbol serà el senyal definitiu que l’esport a Espanya escapa a la situació d’excepció de la pandèmia i recupera la normalitat. Aquest escenari sembla que serà una realitat el 14 de juny a La Cartuja, l’estadi que acollirà el debut de la selecció en la fase de grups de l’Eurocopa contra Suècia, i, si la tendència de la Covid segueix a la baixa, ho farà amb la presència d’uns 18.000 aficionats, el 30% de la capacitat de l’estadi. La situació es repetirà en els partits de grup contra Polònia (dia 19), Eslovàquia (dia 23) i en l’encreuament dels vuitens de final. Aquesta és la xifra que ha empès la UEFA a traslladar a Sevilla una de les seus del torneig i a retirar la candidatura de Bilbao, les exigències sanitàries del qual impedien arribar al 25% de l’aforament de San Mamés, com pretenia el màxim organisme del futbol europeu.
Els grans escenaris esportius, a poc a poc, també recuperen el pols, com s’ha pogut comprovar aquesta setmana amb la disputa del Barcelona Open Banc Sabadell, amb la presència limitada d’un miler de persones a l’RCT Barcelona, unes xifres que es dispararan aquesta setmana que ve al Mútua Madrid Open (27 d’abril al 9 de maig), que ja ha anunciat que obrirà les portes a un 40% de l’aforament en cada sessió (uns 4.800 espectadors de la capacitat de la Caja Mágica), en una tendència que s’ha anat repetint amb tot l’esport que no és sota el paraigua de la llei de l’esport, que regula només la Primera i Segona Divisió de futbol i la Lliga ACB de bàsquet.
Notícies relacionadesAquest és l’objectiu que persegueix des de fa temps LaLiga, que negocia amb els responsables del Govern que es permeti l’accés d’un percentatge mínim de públic a les grades dels estadis per a les dues últimes jornades de Lliga, previstes per al 16 i el 23 de maig.
Més incògnites envolten a l’altre gran esdeveniment esportiu d’aquest estiu, els Jocs Olímpics de Tòquio (23 de juliol a 8 d’agost), que ja ha anunciat que impedirà la presència d’aficionats estrangers a les grades, però sembla procliu a deixar que el públic local acudeixi als estadis, sempre complint tots els requisits i aforaments limitats.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols