SORPRESA A LA CURSA D’OBSTACLES
Rachael Blackmore, primera reina del Grand National
La ‘yoqueta’ irlandesa, de 31 anys, trenca totes les barreres i, després de 182 anys d’història, es converteix en la primera dona que guanya la popular i dura cursa d’obstacles
«El meu cavall ha saltat de meravella i quan li he exigit al final ha respost com tot un campió», explica la dona que acaba de fer història a les carreres de cavall
La victòria de Blackmore, una de les favorites, es pagava, malgrat tot, 11 a 1 i ha sigut tota una bomba per rellançar una prova que es començava a esllanguir
El Grand National ha hagut d’esperar 182 anys per tenir reina. I ha sigut Rachael Blackmore, de 31 anys, una de les tres dones que participaven en aquesta espectacular carrera i la que més convençuda estava que podia coronar-se. Ho ha aconseguit a cavall de Minella Times, en una carrera molt tàctica disputada entre ensurts i caigudes a l’hipòdrom d’Aintree, a Liverpool.
Com en un conte de fades, la Rachael ha sabut esquivar amb molta fermesa cada obstacle i mantenir el control de la carrera a uns quants metres del Jett, el cavall que ha comandat gairebé tota la prova al capdavant amb uns cossos d’avantatge sobre els seus rivals. Ha sigut rere l’última tanca, quan la ‘yoqueta’ ha exigit al seu cavall per separar-se de la resta de participants i creuar aixecant el puny la línia de meta.
Emoció a la meta
Les primeres paraules que ha pronunciat la ‘yoqueta’ han sigut d’emoció i incredulitat: «No m’ho puc creure. El meu cavall ha saltat meravellosament. He mirat d’esperar el màxim possible. Llavors, li he demanat i ha respost en gran». La seva victòria s’ha pagat 11 a 1 en taquilles.
La mateixa emoció ha sentit el seu entrenador, Henry De Bromhead, qui també ha aconseguit el seu primer triomf a la gran carrera. «És increïble. És el que somies. La Rachael ha sigut brillant. És una sort que munti per la meva quadra», ha dit la guanyadora, el triomf de la qual a rellançat una prova que, malgrat el seu prestigi, es començava a esllanguir.
Aintree, buit per la pandèmia i de dol per la mort de Felip d’Edimburg, i el món hípic sospiraven per la victòria de Rachael Blackmore, en un any en què l’amazona està trencant tots els registres amb les seves victorioses actuacions. Aquest èxit torna la millor tradició de les grans carreres a un esport que necessita gestes d’aquest tipus. Un somni que per la ‘yoqueta’, la ventafocs del Grand National, ja és una realitat.
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
