EL RAL·LI DAKAR
Al-Attiyah i Brabec es col·loquen al capdavant dels cotxes i motos al pròleg del Dakar
Carlos Sainz va patir una punxada que el va fer perdre temps respecte als seus rivals

El qatarià Nasser Al-Attiyah, en cotxes, i el nord-americà Ricky Brabec, en motos, van aprofitar els 11 quilòmetres de pròleg per advertir als seus rivals de les seves intencions en aquesta edició del Ral·li Dakar, la número 43.
Per segon any consecutiu, l’Aràbia Saudita acull el ral·li més dur del món, amb 286 contendents admesos en les categories de motos, quads, cotxes, vehicles lleugers i camions. Tots ells van començar a assaborir aquest dissabte la duresa del Dakar, en un breu pròleg d’11 quilòmetres a la ciutat portuària de Jiddah que va servir d’aperitiu per al que ve: dotze etapes i 7.646 quilòmetres de recorregut, 4.767 d’ells cronometrats.
En la categoria de cotxes, Nasser Al-Attiyah (Toyota Gazoo Racing) vol desafiar el favoritisme de l’espanyol Carlos Sainz (X-Raid Mini JCW), lluny dels llocs punters de la classificació després de patir una punxada. El madrileny, últim campió de la prova, va ser el primer dels pilots en sortir. Acompanyat pel seu copilot Lucas Cruz, va cedir 36 segons respecte a Al-Attiyah.
Contratemps inesperat
Carlos Sainz va patir una punxada als dos quilòmetres d’especial a la roda posterior dreta i, al finalitzar la mateixa, va haver de canviar el pneumàtic. Aquest contratemps va fer que perdés terreny respecte als grans favorits.
En aquest primer recorregut, que permet a l’organització tenir una classificació per a la primera etapa d’aquest diumenge, va brillar el Toyota de Nasser Al-Attiyah (5.48). El sud-africà Brian Baragwanath (Century) va sorprendre al col·locar-se, contra pronòstic, a la segona plaça amb el mateix temps pràcticament que el vencedor.
En el top-10 van acabar així mateix el polonès Jakub Przygonski, el neerlandès Bernhard Ten Brinke, l’argentí Orlando Terranova, el sud-africà Henk Lategan, el francès Mathieu Serradori, l’emiratí Khalid Al Qassimi i el francès Sebastien Loeb. Els deu primers van quedar agrupats en un marge de 17 segons. El també francès Stéphane Peterhansel, guanyador del Ral·li Dakar en 13 ocasions, és catorzè, seguit per l’espanyol Nani Roma.
Renovar el regnat
Per part seva, el nord-americà Ricky Brabec (Honda), defensor del títol, es va col·locar al capdavant de la classificació de motos, amb un marge de 6 segons sobre l’espanyol Joan Barreda (Honda).
El vencedor del Ral·li Dakar del 2020 va ser l’últim en sortir de l’especial de motos, i va presentar la seva candidatura per renovar el seu regnat a l’Aràbia Saudita al marcar el millor temps de la jornada. Va completar el recorregut en 6 minuts i 1 segon. Va millorar en 6 segons el temps de l’espanyol Joan Barreda, que es va col·locar segon.
L’australià Daniel Sanders (KTM) és tercer, a 13 segons del primer líder de l’edició número 43 del Ral·li Dakar, que per segon any consecutiu es disputa a l’Aràbia Saudita.
L’espanyola Laia Sanz va arrencar la seva onzena participació consecutiva en el ral·li més dur del món amb un 32è lloc (+.:02) en l’etapa pròleg.
- Entrevista Nikolai Sadovnikov, l’emissari rus que va veure Puigdemont: «Arribo a l’aeroport i em porten a un lloc desconegut»
- Investigació oberta Un sabotatge causa retards a l’AVE Barcelona-Figueres
- Rècord de temperatures Una Barcelona assossegada sucumbeix a la calor tòrrida de maig
- Tu i jo som tres La crítica de Monegal: Les ovelles mai agafen el llop, és al revés
- Entrevista Ada Colau: «Perpetuar-se no és estar tres mandats, és no conèixer cap altra feina que la política»
- Menjar ràpid Un client demanda McDonald’s per una cosa que tots pensen quan demanen una hamburguesa
- Un creixement inesperat El ‘boom’ del vinil té cara B: l’augment de la demanda i l’escassetat de materials desborden les fàbriques
- MÉS PERIÓDICO La rebotiga del cine S, amb tots els ets i uts
- Enquesta de Valors Socials ¿Què és un barceloní el 2022?
- Guerra a Europa Les zones ocupades d’Ucraïna amaguen un lucratiu botí per a Putin