Present i futur
Espanya és el país d’Europa amb més audiència femenina en els eSports
· L’Associació Espanyola de Videojocs (AEVI) calcula que els eSports van generar 35 milions d’euros a Espanya el 2019
· El Barça i el Madrid són els equips d’eSports preferits de l’audiència europea
· 2,9 milions d’espanyols són entusiastes dels eSports

iigo car 1200
Espanya compta amb un gran potencial per ser una referència en els eSports. No només a nivell europeu, sinó mundial. Prova d’això són l’augment d’esdeveniments i lligues o la creixent professionalització i el prestigi dels equips nacionals. L’AEVI ha publicat l’informe ‘Els eSports a Espanya: situació actual i posició de la indústria’, com un avançament del Llibre Blanc dels eSports, que arribarà el 2021. L’informe assegura que el 2019 els eSports van generar a Espanya 35 milions d’euros. La major part d’aquests ingressos provenen de la publicitat i els patrocinis, com passa amb l’esport convencional. A més, Espanya lidera el rànquing europeu d’audiència femenina, amb un percentatge del 36%.
Des de l’AEVI es calcula que els eSports donen ocupació a unes 600 persones a Espanya, una xifra que duplica la quantitat de l’any anterior. De la mateixa manera, el màxim organisme regulador dels videojocs a nivell estatal deixa clar que està en contra de la regulació d’aquesta modalitat en el marc de la normativa esportiva, un debat que està en l’aire des que el 2019 el COI va acceptar els eSports com a activitat esportiva. Sense haver arribat encara a ser una disciplina olímpica, els eSports ja compten amb 2,9 milions de seguidors a Espanya, col·locant el país en dotzena posició a nivell mundial pel que fa a fans dels eSports. Espanya aconsegueix ser a prop del top10 malgrat ser el trentè país pel que fa a població total.
Entre tantas industrias culturales sometidas a incertidumbres, los #esports han duplicado en un año el nº de empleados ¡y han incrementado en cuatro los ingresos un 140%! Avance del Libro Blanco #esports en España 2021 @videojuegosAEVI
— Luis Miguel Pedrero (@luismipedrero) 18 de diciembre de 2020
🔗 https://t.co/PQnyS4TJIS (vía @darandaj) pic.twitter.com/mZA4oC3b6E
L’impacte de la pandèmia
En un informe de PayPal, en associació amb NewZoo, s’ha detectat que als països més afectats pel coronavirus és on més ha augmentat l’audiència dels eSports, amb Espanya al capdavant. El 70% dels espectadors a Espanya van consumir més contingut d’aquest tipus des del començament de les restriccions. PayPal preveu que l’audiència a nivell europeu creixi fins als 92 milions d’espectadors a finals d’any, el que suposaria un augment del 74% respecte al 2019.
🎮 ¿Eres fan de los esports? 🎮
— PayPal Spain (@PayPalSpain) 15 de septiembre de 2020
En PayPal hemos realizado un estudio a nivel europeo del sector y hemos descubierto que en España capiteamos varios rankings: tenemos la audiencia más femenina y casi siempre jugamos acompañados. Descubre más curiosidades 👉https://t.co/MOxzicSEdq pic.twitter.com/4bHT0BlbLO
Segons el mateix estudi, els espanyols lideren els rànquings de jugar acompanyat i el de ser els que més juguen. El 65% juguen amb amics, i el 97% dels espectadors dels eSports també són jugadors. Sent un país amb tants aficionats als eSports, està clar que l’esport rei a Espanya ha de tenir un gran seguiment també en l’àmbit digital. Més del 70% de l’audiència consumeix contingut relacionat amb el futbol, mentre que en altres països, com Noruega, la seva audiència no arriba al 50%. Espanya ocupa la sisena plaça en el rànquing FIFA, i Noruega està en la posició número 44.
A l’entrar en el futbol, el Barça i el Madrid acaparen tot el protagonisme. També en els eSports. Malgrat no tenir presència en gaires competicions, el Barça és l’equip favorit de l’audiència, sent el Reial Madrid el segon classificat. L’informe de PayPal exposa que el 75% dels enquestats està interessat en què el seu equip tradicional s’estengui als eSports, per la qual cosa en un futur pròxim podem veure cada vegada una quantitat més gran d’equips espanyols traslladar la seva història a les consoles.
I és que els eSports i els esports de tota la vida estan cada vegada més unificats. Les grades de LaLiga prenen vida des que va començar el futbol sense públic gràcies al videojoc FIFA. Amb la gran quantitat d’esdeveniments esportius que s’han hagut de cancel·lar per la pandèmia, els eSports s’han convertit en una alternativa genial.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- El nou pontificat El nord-americà Lleó XIV, un Papa per bastir ponts al diàleg
- IRPF Compte amb llençar les teves declaracions d’hisenda d’anys anteriors: poden investigar-les
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Obertura de diligències La Fiscalia Europea investiga per malversació el supercomputador quàntic de Barcelona impulsat per Sánchez
- Enginyeria genètica Els creadors dels llops gegants de Joc de Trons afirmen que són a prop de «tornar a la vida» els tigres de Tasmània