Present i futur

Espanya és el país d’Europa amb més audiència femenina en els eSports

· L’Associació Espanyola de Videojocs (AEVI) calcula que els eSports van generar 35 milions d’euros a Espanya el 2019

· El Barça i el Madrid són els equips d’eSports preferits de l’audiència europea

· 2,9 milions d’espanyols són entusiastes dels eSports

Espanya és el país d’Europa amb més audiència femenina en els eSports
Es llegeix en minuts

Espanya compta amb un gran potencial per ser una referència en els eSports. No només a nivell europeu, sinó mundial. Prova d’això són l’augment d’esdeveniments i lligues o la creixent professionalització i el prestigi dels equips nacionals. L’AEVI ha publicat l’informe ‘Els eSports a Espanya: situació actual i posició de la indústria’, com un avançament del Llibre Blanc dels eSports, que arribarà el 2021. L’informe assegura que el 2019 els eSports van generar a Espanya 35 milions d’euros. La major part d’aquests ingressos provenen de la publicitat i els patrocinis, com passa amb l’esport convencional. A més, Espanya lidera el rànquing europeu d’audiència femenina, amb un percentatge del 36%.

Des de l’AEVI es calcula que els eSports donen ocupació a unes 600 persones a Espanya, una xifra que duplica la quantitat de l’any anterior. De la mateixa manera, el màxim organisme regulador dels videojocs a nivell estatal deixa clar que està en contra de la regulació d’aquesta modalitat en el marc de la normativa esportiva, un debat que està en l’aire des que el 2019 el COI va acceptar els eSports com a activitat esportiva. Sense haver arribat encara a ser una disciplina olímpica, els eSports ja compten amb 2,9 milions de seguidors a Espanya, col·locant el país en dotzena posició a nivell mundial pel que fa a fans dels eSports. Espanya aconsegueix ser a prop del top10 malgrat ser el trentè país pel que fa a població total.

L’impacte de la pandèmia

En un informe de PayPal, en associació amb NewZoo, s’ha detectat que als països més afectats pel coronavirus és on més ha augmentat l’audiència dels eSports, amb Espanya al capdavant. El 70% dels espectadors a Espanya van consumir més contingut d’aquest tipus des del començament de les restriccions. PayPal preveu que l’audiència a nivell europeu creixi fins als 92 milions d’espectadors a finals d’any, el que suposaria un augment del 74% respecte al 2019.

Segons el mateix estudi, els espanyols lideren els rànquings de jugar acompanyat i el de ser els que més juguen. El 65% juguen amb amics, i el 97% dels espectadors dels eSports també són jugadors. Sent un país amb tants aficionats als eSports, està clar que l’esport rei a Espanya ha de tenir un gran seguiment també en l’àmbit digital. Més del 70% de l’audiència consumeix contingut relacionat amb el futbol, mentre que en altres països, com Noruega, la seva audiència no arriba al 50%. Espanya ocupa la sisena plaça en el rànquing FIFA, i Noruega està en la posició número 44.

A l’entrar en el futbol, el Barça i el Madrid acaparen tot el protagonisme. També en els eSports. Malgrat no tenir presència en gaires competicions, el Barça és l’equip favorit de l’audiència, sent el Reial Madrid el segon classificat. L’informe de PayPal exposa que el 75% dels enquestats està interessat en què el seu equip tradicional s’estengui als eSports, per la qual cosa en un futur pròxim podem veure cada vegada una quantitat més gran d’equips espanyols traslladar la seva història a les consoles. 

Notícies relacionades

I és que els eSports i els esports de tota la vida estan cada vegada més unificats. Les grades de LaLiga prenen vida des que va començar el futbol sense públic gràcies al videojoc FIFA. Amb la gran quantitat d’esdeveniments esportius que s’han hagut de cancel·lar per la pandèmia, els eSports s’han convertit en una alternativa genial.