LA DISTRIBUCIÓ DELS INGRESSOS TELEVISIUS
El Barça supera el Madrid en el repartiment televisiu de la Lliga
La diferència entre el que més ingressa i el que menys es redueix en dos terços en cinc anys
rpaniagua46852481 barcelona 02 02 2019 deportes c mara de televisi n tv191212165620 /
La Lliga va donar a conèixer aquest dimecres el repartiment dels drets de televisió de la temporada passada tant a Primera com a Segona Divisió. El Barça va ser el club que més va recaptar de la Lliga Santander 2018-2019. El conjunt blaugrana, campió de la passada edició, va percebre 166,5 milions d’euros en drets televisius, i va superar també en aquest aspecte el Reial Madrid, que en va cobrar 155,3 i l’Atlètic, que va percebre 119,2.
Aquest va ser el podi dels clubs que van superar els 100 milions. Per darrere, se situen el Sevilla, amb 80,1 milions d’euros; el València, amb 78,7 milions i el Vila-real, amb 74,3. L’Espanyol, que es va embutxacar 58,3 milliones, es troba a la zona mitjana. El club que menys va ingressar va ser l’Osca, amb 44,2. En total es van repartir 1.420,4 milions.
Menys distància
D’altra banda, la diferència entre el club que més ingressa per drets televisius i el que menys a Primera s’ha reduït dos terços en cinc anys, de les 9 vegades més entre el de més ingressos i de menys ingressos durant la temporada 2014-15, a les 3,5 vegades de la passada campanya 2018-19, segons va explicar la patronal.
Reparto de los ingresos audiovisuales en cumplimiento de las obligaciones previstas en el Real Decreto-ley 5/2015.
— LaLiga (@LaLiga) 12 de diciembre de 2019
Aquesta distància, que s’ha anat reduint progressivament en aquest període (5,1 vegades en la 2015-16; 3,7 vegades en la 2016-17; 3,6 vegades en la 2017-18 i 3,5 vegades la passada temporada), es deu al model de repartiment dels drets audiovisuals establert pel reial decret-llei 5/2015 de venda centralitzada, que estableix com a màxim aquelles 3,5 vegades entre el que més ingressa i el que menys.
«Més igualada i competitiva»
Notícies relacionades«El resultat d’aquesta distribució ha permès tenir clubs sostenibles financerament, fer una competició més igualada i més competitiva i continuar sent competitius a Europa. El reial decret va establir aquest límit i es compleix pel mer fet d’haver incrementat els ingressos», va explicar el director d’Operacions de LaLiga, José Guerra, en una trobada amb mitjans de comunicació.
La diferència entre els clubs de LaLiga Smartbank (Segona Divisió) va ser a la passada temporada d’1,9 vegades entre l’equip que més va ingressar i el que menys, una distància que s’ha mantingut estable en els últims anys i que depèn molt de la mida de l’equip que descendeix cada temporada, ja que una part dels guanys audiovisuals es reparteix per les taquilles i abonats.
- Procés a Tailàndia La pena de mort s’allunya del cas Daniel Sancho
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Terratrèmol hores abans de l’inici de la campanya catalana Sánchez anul·la la seva agenda i es planteja renunciar després de la investigació a la seva dona
- BCN expandirà el bus a demanda durant els pròxims tres anys
- A tot Espanya Sanitat no pot cobrir 473 destinacions per a MIR
- Tema del diumenge Ciutats sostenibles: no són utòpiques
- Un institut al costat d’un riu Diferents maneres de llegir un llibre
- Una urgència Habitatge, el vapor de l’olla de pressió
- Medi ambient Un estudi confirma que es pot restaurar la biodiversitat
- TRANSPORTS Creat el grup d’experts per al traspàs de Rodalies