28 febr 2020

Anar al contingut

LA DISTRIBUCIÓ DELS INGRESSOS TELEVISIUS

El Barça supera el Madrid en el repartiment televisiu de la Lliga

La diferència entre el que més ingressa i el que menys es redueix en dos terços en cinc anys

El Barça supera el Madrid en el repartiment televisiu de la Lliga

JORDI COTRINA

La Lliga va donar a conèixer aquest dimecres el repartiment dels drets de televisió de la temporada passada tant a Primera com a Segona Divisió. El Barça va ser el club que més va recaptar de la Lliga Santander 2018-2019. El conjunt blaugrana, campió de la passada edició, va percebre 166,5 milions d’euros en drets televisius, i va superar també en aquest aspecte el Reial Madrid, que en va cobrar 155,3 i l’Atlètic, que va percebre 119,2.

Aquest va ser el podi dels clubs que van superar els 100 milions. Per darrere, se situen el Sevilla, amb 80,1 milions d’euros; el València, amb 78,7 milions i el Vila-real, amb 74,3. L’Espanyol, que es va embutxacar 58,3 milliones, es troba a la zona mitjana. El club que menys va ingressar va ser l’Osca, amb 44,2. En total es van repartir 1.420,4 milions.

Menys distància

D’altra banda, la diferència entre el club que més ingressa per drets televisius i el que menys a Primera s’ha reduït dos terços en cinc anys, de les 9 vegades més entre el de més ingressos i de menys ingressos durant la temporada 2014-15, a les 3,5 vegades de la passada campanya 2018-19, segons va explicar la patronal.

Aquesta distància, que s’ha anat reduint progressivament en aquest període (5,1 vegades en la 2015-16; 3,7 vegades en la 2016-17; 3,6 vegades en la 2017-18 i 3,5 vegades la passada temporada), es deu al model de repartiment dels drets audiovisuals establert pel reial decret-llei 5/2015 de venda centralitzada, que estableix com a màxim aquelles 3,5 vegades entre el que més ingressa i el que menys.

«Més igualada i competitiva»

«El resultat d’aquesta distribució ha permès tenir clubs sostenibles financerament, fer una competició més igualada i més competitiva i continuar sent competitius a Europa. El reial decret va establir aquest límit i es compleix pel mer fet d’haver incrementat els ingressos», va explicar el director d’Operacions de LaLiga, José Guerra, en una trobada amb mitjans de comunicació.

La diferència entre els clubs de LaLiga Smartbank (Segona Divisió) va ser a la passada temporada d’1,9 vegades entre l’equip que més va ingressar i el que menys, una distància que s’ha mantingut estable en els últims anys i que depèn molt de la mida de l’equip que descendeix cada temporada, ja que una part dels guanys audiovisuals es reparteix per les taquilles i abonats.