LLUITA CONTRA EL RACISME
La UEFA sanciona per racisme Bulgària amb un partit a porta tancada
La Comissió de Control, Ètica i Disciplina castiga Bulgària i hauran de mostrar una pancarta de 'No al racisme' al seu estadi
rpaniagua50404232 sofia bulgaria 14 10 2019 supporters of bulgaria during191015185605 /
La UEFA ha resolt l’expedient dels incidents del partit entre Bulgària i Anglaterra i ha decidit que el matx entre Bulgària i la República Txeca del 17 de novembre sigui a porta tancada. A més, el màxim organisme del futbol europeu posa la sanció per a un segon partit a porta tancada en suspens. La Federació Búlgara també ha sigut sancionada econòmicament amb 75.000 euros de multa.
El 14 d’octubre, en el partit classificatori per a l’Eurocopa 2020, alguns aficionats búlgars van insultar els jugadors de color anglesos, com també van fer la salutació feixista. La UEFA va intervenir en l’assumpte i va decidir obrir una investigació sobre els fets que s’ha resolt aquesta setmana amb diferents sancions. El president de la Federació Búlgara va haver de dimitir.
Notícies relacionadesA tot això, Bulgària estarà a l’ull de mira de la UEFA, ja que en un període de dos anys podria tornar a jugar a porta tancada si ocorreguessin episodis racistes.
Reacció de la Federació Anglesa
Des d’Anglaterra s’ha emès un comunicat per expressar que tant de bo mai més se succeeixin uns comportaments tan deplorables com els de Sofia en l’últim partit de la selecció anglesa. A la publicació, la federació insta a aplicar programes d’educació per solucionar el problema del racisme, i d’aquesta manera estan segurs que es podrà acabar amb el racisme.
[1/5] Following today's ruling by the independent UEFA Control, Ethics and Disciplinary Body [CEDB], we have issued the following statement:
— FA Spokesperson (@FAspokesperson) 29 de octubre de 2019
"We sincerely hope the disgraceful scenes in Sofia are never repeated. pic.twitter.com/7c2CEjBNUy
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
- Temporal Protecció Civil alerta de pluges "intenses i torrencials"
- Una investigació del TEDH El TEDH s’inclina per sentenciar que el Suprem va vulnerar els drets de Junqueras, Sànchez i Turull
- Condemnats del 'procés' Estrasburg declara que no es van violar els drets de Junqueras, de Sànchez o Turull pel 'procés'
- Feina La polèmica mort d’un jove de 26 anys que va treballar 80 hores en una setmana commociona Corea del Sud
- Televisió Pedro Piqueras i José Ribagorda confessen el gran disgust que tenien amb Sálvame: “Eren completament ridículs”
- Investigació oberta El suposat desfalc d’una administradora de Viladecans esquitxa, almenys, tres comunitats de veïns de Gavà
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Tempestes, alertes i por
- Mitjançant nous serveis Ferrocarrils preveu moure un 50% més de viatgers i superar Rodalies en cinc anys
