WATERPOLO
El CN Mataró trenca la ratxa del Sabadell a la Supercopa d'Espanya
L'equip vallesà, que havia guanyat les 10 edicions disputades, deixa escapar un avantatge de 5 gols i cau en la tanda de penals

cnmataro
El CN Mataró s’ha proclamat aquest dissabte a Sabadell campió per primera vegada de la Supercopa d’Espanya femenina al vèncer (4-5) en els penalsl’Astralpool Sabadell després d’acabar el temps reglamentari amb empat (10-10). A la represa s’ha pogut veure gran reacció de les mataronines després d’anar cinc gols per sota en el tercer quart (9-4).
Un penal parat per la francesa Dorenty a la italiana Laura Barzon i la posterior pena màxima transformada per Helena Lloret va suposar la primera derrota de les sabadellenques en competició nacional des de l’abril del 2016, quan també el CN Mataró les va derrotar a la final de la Copa de la Reina al mateix escenari. Les 10 edicions d’aquesta competició disputades fins ara havien anat a parar a les vitrines vallesanes.
Anni Espar, designada MVP
Anni Espar va ser la indubtable protagonista del partit al marcar set gols durant el temps reglamentari i un altre en la tanda de penals. Es va emportar el premi a la millor jugadora del partit.
El Sabadell no va saber jugar les seves cartes després que, després d’un primer quart igualat (4-3), ampliés les diferències fins als quatre gols en el segon període per arribar al descans amb un còmode 8-4. La gran actuació de Laura Ester sota els pals i la total dependència del CN Mataró de l’encert d’Anni Espar va provocar que l’Astralpool Sabadell ampliés la diferència fins als cinc gols als tres minuts del tercer període (9-4, min. 19) després d’un gol de Mati Ortiz.
Però el CN Mataró va reaccionar quan Anna Gual i Irene González van afegir els seus gols a l’encert d’Anni Espar en els penals. L’exjugadora del Sabadell va marcar cinc dels seus set gols de pena màxima. Un gol de la internacional va deixar el marcador al final del quart en 9-8 i la final completament oberta.
Laura Morell va donar aire a les sabadellenques marcant de penal a sis minuts del final el 10-8, però les de David Palma no van saber rematar el partit. Gual, a 5.07 del final, va ajustar de nou la final, però el cinquè penal marcat per Anni Espar a 1.11 va empatar el partit després que les jugadores de Marina Zablith aconseguissin un parcial d’1-6.
Fitxa tècnica:14. Astralpool Sabadell (8+2 +4): Ester, Mati Ortiz (2), Ariño (-), Morell (3, 1p), García (1), Forca (2), Barzon (-) -equip inicial-, Pérez (-), Cordobés (1) i Tankeeva (1).
15. CN Mataró (4+6 +5): Dorenty (-), Gual (2), Games (-), González (1), Cambray (-), Bach (-), Anni Espar (7, 4p) -equip inicial-, Vicente (-) i Lloret (-).
Tanda de penals: 1-0, Mágica García; 1-1, Anni Espar; 2-1, Tankeeva; 2-2, Cambray; 3-2, Morell; 3-3, Vicente; 4-3, Ariño; 4-4, Gual; Falla Barzon; i 4-5, Lloret.
Àrbitres: Roberto Cerezo i Raúl Torres. Eliminades: Judith Forca (min. 24).
Notícies relacionadesParcials: 4-3, 4-1, 1-4 i 1-2 (final partit). 4-5 (tanda de penals).
Incidències: Final de la Supercopa d’Espanya femenina de waterpolo disputada a la piscina Can Llong de Sabadell (Barcelona) davant de 400 espectadors (ple).
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos