LES FINALS DE LA COPA DEL MÓN
Puchner dona la sorpresa en el descens femení de Grandvalira

zentauroepp47330912 andorra la vella andorra march 13 l r viktoria rebensb190313131809 /
Si el descens masculí ha sigut per a un experimentat especialista, l’italià de 29 anys Dominik Paris, el femení ha caigut de part d’una il·lustre principiant, l’austríaca de 26 anys Mirjam Puchner, que ha escollit un bon dia per aconseguir la seva segona victòria en la Copa del Món. Partint amb un dorsal alt (18 de 21 participants), Puchner s’ha imposat a les finals de la Copa del Món de Grandvalira (Andorra) amb un temps de 1.32.91 minuts, només 3 centèsimes per davant de la veterana alemanya de 29 anys Viktoria Rebensburg i 8 centèsimes més ràpida que la suïssa Corinne Suter, que havia sortit la primera.
Una llarga aturada d’un quart d’hora per atendre la lesionada Cornelia Hütter (Àustria) va beneficiar les sis esquiadores que van sortir darrere, que van trobar una pista de l’Àliga, al sector del Tarter, més ràpida perquè la neu s’havia refredat. Això ho va aprofitar Puchner per donar la sorpresa, ja que únicament havia pujat una vegada a un podi important, amb la victòria en el descens d’altres finals de la Copa del Món, les del 2016 a Saint-Moritz (Suïssa). Rebensburg, campiona olímpica de gegant a Vancouver 2010, que ja es veia amb la victòria a la mà, es va haver de conformar amb el segon lloc en una especialitat en què mai ha aconseguit un triomf.
Globus de Cristall per a Schmidhofer
Notícies relacionadesLes esquiadores que lluitaven pel Globus de Cristall (el trofeu que acredita els millors de la temporada) en descens s’han vist apartats del podi. L’austríaca Nicole Schmidhofer només necessitava un 15è lloc per mantenir el lideratge, i s’ha limitat a acabar (ha sigut onzena). L’altra aspirant, una altra austríaca, Ramona Siebenhofer, ha perdut les seves opcions a la meitat de carrera (ha estat a punt de caure) i ha sigut 19a, acabant tercera en la general, superada per la seva compatriota Stephanie Venier.
La prova, igual que la masculina, celebrada una hora i mitja abans, ha registrat una gran igualtat, ja que 11 esquiadores han entrat en el mateix segon a la meta, envoltada d’una grada plena, amb capacitat per a 1.000 persones.
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- S’accelera el desallotjament del bloc Venus de la Mina
- 10 famosos assenyalats
- Cas Koldo Aquestes són les "diferències irreparables" que han motivat el canvi d’advocat d’Ábalos
- ASSEMBLEA DE COMPROMISSARIS BLAUGRANA Laporta presumeix de recuperació econòmica: «Qui no ho vegi és perquè no hi ha més cec que el que no vulgui veure»
- París: El robatori d’unes joies que van pertànyer a Napoleó obliga a tancar el museu del Louvre aquest diumenge
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- La comarca de Catalunya on gaudir del silenci de la tardor: ideal per collir bolets i amb una de les majors densitats d’espais naturals
- Fenomen social Arriben les ‘tradwives’ penedides: «Jo només mostrava les bondats de la vida domèstica, però allò era una presó»