'The Guardian' retreu a Guardiola la seva doble moral amb els drets humans
Un article contraposa el seu suport als polítics independentistes presos amb el seu silenci sobre la situació a Abu Dhabi, l'emirat dels propietaris del Manchester City
zentauroepp41442756 soccer football premier league crystal palace vs manches180223091710 /
Un article publicat aquest diumenge a The Observer, l'edició dominical del socialdemòcrataThe Guardian, retreu a Pep Guardiola la seva doble moral per la seva diferent posició sobre els polítics catalans presos i la falta de llibertats a Abu Dhabi, l'emirat dels propietaris del Manchester City.
El text, firmat pel periodista David Conn, critica a l'entrenador del club la seva resposta a una pregunta sobre els drets humans a Abu Dhabi ("cada país decideix la manera com vol viure", va tancar Guardiola), i recorda la situació d'Ahmed Mansoor, un activista per la democràcia i la llibertat d'expressió que fa un any que està arrestat de forma irregular a l'emirat sense ni tan sols haver pogut accedir a un advocat.
L'article repassa altres abusos al país governat pel xeic Mansour al-Nahyan (propietari del City) i la seva família, com el de l'advocat Mohammad al-Roken, condemnat el 2013 a 10 anys de presó i també considerat pres de consciència per Amnistia Internacional.
Falta de coherència
Notícies relacionadesConn, que també critica que la Federació Anglesa equiparés el llaç groc de Guardiola amb l'esvàstica, manifesta que "la voluntat [del tècnic] de mostrar solidaritat ha de ser aplaudida i seguida per la gent del futbol", però subratlla que "s'hauria d'estendre als drets humans arreu del món, inclosos els que llangueixen a les presons al país de la persona que l'ha contractat".
"Si Guardiola, que cobra més de 13 milions d'euros a l'any per fer meravelles al camp de futbol, insisteix a plantejar qüestions de drets humans, hauria de ser coherent i no caure en falses distincions i excuses matusseres", remarca.
Emirats Àrabs Units Drets humans Manchester City Pep Guardiola Independència de Catalunya Polítics catalans presos Símbols
- Necrològica Mor l’actriu Catherine O’Hara, la mare de Kevin a ‘Solo en casa"
- Descarrilament trens Mor la víctima 46 de l’accident d’Adamuz: una jove candidata a una oposició
- Crisi habitacional Una resident amb feina estable a Eivissa pren una decisió dràstica davant l’elevat cost de l’habitatge: "Me’n vaig, no em puc permetre ni prendre un cafè"
- TERCERA AMPLIACIÓ Fermín acorda la seva renovació amb el Barça fins al 2031
- OPEN AUSTRÀLIA Djokovic acaba amb Sinner en una altra oda al tennis
