CONFLICTE FUTBOLÍSTIC
Rajoy: "Estic convençut que Espanya anirà al Mundial i guanyarà"
El president assenyala que el ministre d'Esports no ha rebut cap carta de la FIFA amb la possible exclusió per la ingerència governamental

undefined41321768 topshot spain s prime minister mariano rajoy receives the 171215145530 /
El president del Govern, Mariano Rajoy, ha dit aquest divendres que està "absolutament convençut que Espanya anirà al Mundial de Rússia i a més el guanyarà", i ha aclarit que el ministre d'Esports, Íñigo Méndez de Vigo, "no ha rebut cap carta de la FIFA" que adverteixi de la seva possible exclusió per ingerència.
"Aquest escenari no el contemplo i estic absolutament convençut que Espanya anirà al Mundial de Rússia i a més que el guanyarà. El ministre m'ha dit que no ha rebut cap carta de la FIFA sinó una petició d'audiència per tractar de l'assumpte", ha dit Rajoy.
Després de la reunió del Consell Europeu de caps d'Estat i de Govern de la UE aquest divendres a Brussel·les, Rajoy ha dit que "els que estan al capdavant del Consell Superior d'Esports (CSD) i del ministeri tenen el ple suport del Govern".
Les paraules de Rajoy han respost a les preguntes sobre una possible amenaça de la FIFA amb l'exclusió d'Espanya comunicada per carta a la Federació Espanyola de Futbol (RFEF) per ingerència governamental després de la suspensió temporal durant un any d'Ángel María Villar i la possible repetició de les eleccions en què aquest va ser reelegit el 22 de maig d'aquest any.
El destí de la carta
Per la seva banda, el ministre d'Educació, Cultura i Esport ha explicat, a la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, que la carta ha arribat a la Federació i no al Consell Superior d'Esports, que depèn del seu departament.
Tot i això, Méndez de Vigo ha llançat un missatge de "tranquil·litat absoluta" als ciutadans, al ser conscient que "a molts espanyols ens importa" la participació de la selecció nacional de futbol en el Mundial, i ha sentenciat que "no perilla cap presència d'Espanya". "El que intentarem és guanyar", ha remarcat.
Notícies relacionadesEl ministre ha defensat l'actuació del Consell Superior d'Esports en el 'cas Villar', al considerar que s'ha actuat "d'acord amb la llei i amb total transparència" al posar en coneixement de la fiscalia "uns fets objecte d'unes denúncies" pel presumpte cobrament de comissions a canvi de l'organització de partits de futbol de la selecció espanyola.
Méndez de Vigo ha destacat que la Federació Espanyola té "en aquests moments" un president en la figura de Juan Luis Larrea i ha comentat que "està funcionant perfectament" tot i apartar-se Ángel María Villar després de l'obertura del procés judicial contra ell.
Íñigo Méndez de Vigo Ángel María Villar Govern Selecció d'Espanya de futbol Futbol Mariano Rajoy Mundial de futbol Reial Federació Espanyola de Futbol FIFA
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Plataformes digitals La moderadora de continguts de Meta registra un ero històric: 2.062 acomiadaments a la torre Glòries
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada