BÀSQUET LLIGA ENDESA
El Tenerife fa posar vermell un Barça menor
El Barça anuncia el fitxatge de Faverani després de la derrota i la Penya cau contra el Madrid
lmendiola36887962 gra307 la laguna tenerife 15 01 2017 el entrenador del170115213526 /
Un equip menor, accelerat, sense confiança, i sense capacitat per sobreposar-se a l'adversitat. La imatge que el Barça va transmetre a Tenerife no hauria pogut ser més negativa. La crisi, apuntada de sobres a l'Eurolliga, ha acabat per aparèixer també a l'ACB amb cruesa. L'equip blaugrana va quedar en evidència en la jornada que tancava la primera volta de la Lliga i la seva derrota per 71-60 aviva encara més la foguera que crema ara mateix al Palau Blaugrana i que el club va intentar apagar després del nou revés amb l'anunci del fitxatge del pivot brasiler Vitor Faverani, de 28 anys i 2,13.
El quadro canari, des que va ascendir a l'ACB, no havia aconseguit imposar-se mai al Barça. Però els homes de Txus Vidorreta estan escrivint capítols brillants amb un joc dinàmic i intens que genera gran il·lusió al Pavelló Santiago Martín.
Amb 12 victòries i 4 derrotes, el Tenerife tanca la primera volta de la temporada regular amb el millor balanç de la seva història i és la primera vegada que es classifica per a la fase final de la Copa, que se sorteja avui a Vitòria, com a cap de sèrie.
El Madrid, amb la victòria a Badalona, després d'un pols vibrant amb el Divina Joventut per 78-81, es va assegurar l'honorífic títol de campió d'hivern i el Morabanc Andorra va aconseguir, amb la victòria sobre el Betis, l'últim bitllet per a la Copa, que es jugarà a Vitòria del 16 al 19 de febrer.
Madrid, València, Tenerife i Barça, com a caps de sèrie, a més de Baskonia, Gran Canària, Unicaja i Andorra, entraran en el sorteig del quadro que es farà avui dilluns al migdia al Palau de Congressos Europa de Vitòria-Gasteiz i que serà emès en directe pel canal oficial de Youtube de l'ACB.
IMPOTÈNCIA BLAUGRANA
El Barça va viure un altre episodi més d'impotència a Tenerife. Només va ser convincent al segon quart (29-33), però després es va quedar molt enrere en ganes, entusiasme, entrega i encert en totes les batalles individuals.
«La segona part ha sigut un desastre. Hem cedit 14 rebots defensius, hem donat massa oportunitats, hem perdut 15 o 16 pilotes. Així és impossible guanyar», es va lamentar Bartzokas, que no va voler entrar a valorar el conflicte obert amb Dorsey, a qui va fer jugar a Tenerife davant la falta de relleus per a Tomic, ni sobre l'arribada del pivot brasiler Vitor Faverani, procedent de l'UCAM Múrcia, que es trobava des de dissabte a Barcelona per passar la revisió i tancar el seu acord. «No són temes per tractar avui», va concloure.
LLULL DECIDEIX
Notícies relacionadesEl Divina Joventut també va perdre en la visita del Madrid (78-81), però la seva imatge, per moments, va ser esplèndida i això li va permetre atresorar un avantatge de 16 punts (49-33) amb un paper protagonista de Bogdanovic, Jordan i Sergi Vidal. Li va faltar convicció per tancar un partit que Llull va decidir quan faltaven 9 segons. L'equip de Diego Ocampo va desaprofitar dos llançaments per forçar la pròrroga o guanyar.
L'ICL Manresa va caure a Sara-gossa en un partit que va necessitar la pròrroga (87-77), en què l'equip d'Ibon Navarro es va desinflar amb un parcial de 13-3 en contra.
Casademont Saragossa Reial Madrid Bàsquet Lenovo Tenerife Baxi Manresa FC Barcelona Bàsquet Joventut Lliga ENDESA
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- La contracrònica Vinícius arruïna la millor tarda de Xabi
- Eleccions legislatives a l’Argentina Milei es prepara per fer canvis amb el suport inèdit dels Estats Units
- Educació El ‘bullying’ s’enquista per les dificultats per identificar-lo
- Anàlisi de la mala ratxa culer Seqüeles de la derrota al Bernabéu: Flick segueix amb el Barça desconfigurat
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: L’inici d’una gran aventura informativa molt més distesa, com un bon segon cafè
- Judici a Barcelona Roures asseu a la banqueta Bartomeu: l’acusa d’injuriar-lo i li reclama una multa i 100.000 euros
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Negociació de pressupostos El Govern tanca un acord amb els Comuns per crear l’oficina antidesnonaments
