L'Espanyol se sent de Samoa

El club blanc-i-blau respon amb ironia a una campanya de la Generalitat que lliga l'amor pel Barça a l'estima per Catalunya

rpaniagua33645197 presentacion oscar duarte  ramon robert  foto    ignasi pare161107164043

rpaniagua33645197 presentacion oscar duarte ramon robert foto ignasi pare161107164043

3
Es llegeix en minuts
JORDI TIÓ / BARCELONA

No se sap si el Kiwi FC organitza el seu particular torneig d’estiu o alguna altra patxanga de pretemporada per posar-se a punt per a la Lliga, però si fos així, és més que probable que el pròxim convidat sigui l’Espanyol. ¿El motiu? Resulta que en a penes unes hores la plantilla blanc-i-blava va fer més publicitat del país on juga el Kiwi que qualsevol altra campanya turística. ¿I on competeix el Kiwi? A la remota illa de Samoa (és l’actual campió), un petit país d’a penes 190.000 habitants que flota a les llunyanes aigües del Pacífic Sud.

Doncs a aquest recòndit lloc del planeta han sentit que pertanyen els jugadors de l’Espanyol arran de la nova campanya turística de la Generalitat per promocionar Catalunya al món. «'If you feel FC Barcelona, you feel Catalunya'» (Si sents el Barça, sents Catalunya) és l’eslògan. Un lema que ha caigut com una puntada al club periquito i a moltes altres entitats esportives catalanes, encara que bona part de la plantilla blanc-i-blava ha recorregut a la ironia per combatre aquest menyspreu: «'We feel Samoa'» (Ens sentim de Samoa), ha sigut la rèplica al vestidor, on diversos dels seus integrants s’han manifestat amb sorna a través de les xarxes socials. «A la ciutat esportiva de l’Espanyol, en un dia molt assolellat típic de la nostra estimada Samoa», va tuitejar el capità Víctor Sánchez, encertant-la de ple, potser sense saber-ho, ja que la temperatura mínima que regeix en aquest exòtic arxipèlag no baixa dels 24 graus en tot l’any. «Soc un andalús d’Osuna i enamorat de Catalunya… ¡I cada vegada més de Samoa¡», rematava Javi López, posant més humor a l’assumpte.

Però la veritat és que no li ha fet cap gràcia a l’Espanyol la campanya de Turisme, que ahir es va disculpar a través de Twitter. «Demanem disculpes si algú s’ha sentit afectat per la notícia de col·laboració entre el Barça i Turisme de Catalunya». Però Ramon Robert, conseller delegat de l’Espanyol, exigia més. «Demanem que es retiri o que es modifiqui la campanya que vincula el Barça amb Catalunya. Serem contundents i demanem una reunió amb la Generalitat», afirmava l’executiu, amb una reflexió que anava més enllà del simple mosqueig: «¿Què vol dir l’anunci? ¿Que si per exemple et sents de la Penya vol dir que no sents Catalunya? No es pot patrimonialitzar una terra amb una única bandera. Catalunya té més de 18.000 entitats esportives que la representen i estan orgulloses de fer més gran aquesta terra».

MENYSPREU ALS ALTRES

Notícies relacionades

En la mateixa línia es va expressar David López. «Els periquitos tenim clar qui som i on som, però això no significa que no hi hagi coses que ens molestin. En lloc de sortir amb un discurs victimista o respondre amb paraules que no toquen, hem decidit tirar d’ironia», va explicar el central per justificar la conyeta amb Samoa. «Aquesta discriminació no solament ens afecta a nos-altres sinó a totes les entitats esportives que hi ha a Catalunya. En el nostre cas, som els primers que ho posem tot a la Supercopa de Catalunya (feia referència al fet que el Barça sol enviar-hi el Barça B i no les estrelles) o en el partit amb la selecció. Acceptem les disculpes però esperem que no torni a passar».

"No es pot patrimonialitzar una terra amb una única bandera. Catalunya té més de 18.000 entitats que la representen", diu Ramon Robert, conseller delegat de l'Espanyol 

Jordi Villacampa també va lamentar aquesta campanya. «Sense comentaris… Això del pensament únic, amb tota la riquesa d’equips que tenim al país. Quina llàstima», va tuitejar el president del Joventut. La Generalitat es va disculpar, però la campanya, de moment, segueix el seu curs. No se sap si a Samoa també els arribarà l’anunci.