¿Què és el TDAH?
Les persones que pateixen trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat reben tractament farmacològic quan fracassa la teràpia psicològica
aguasch35155340 2016 rio olympics artistic gymnastics final women s fl160816203950 /
Les persones com Simone Biles que pateixen trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH), alteració diagnosticada generalment en nens i adolescents, rarament en adults, reben tractament farmacològic quan fracassa la teràpia psicològica que pretén modificar la impulsivitat i irreflexió que caracteritza la seva conducta. Els medicaments més utilitzats són estimulants del sistema nerviós central (SNC), en concret, moduladors del neurotransmissor dopamina.
En situacions normals, la dopamina incrementa la freqüència cardíaca i la pressió arterial, i pot causar fins i tot taquicàrdia, però en les persones amb TDAH actua com a equilibrador o modulador del sistema nerviós central. Un dels més habituals per a aquesta indicació és el metilfedinat. Aquest fàrmac s'ha de prendre seguint estrictes pautes mèdiques. És addictiu i causa tolerància (per obtenir el mateix efecte, és necessari anar augmentant la dosi ingerida).
CONDUCTES DIFERENCIADES
Notícies relacionadesEls nens en tractament aconsegueixen millorar la capacitat de concentració i redueixen les crisis d'impulsivitat. Quan el dèficit diagnosticat és de grau mitjà, és habitual que els pacients prenguin la medicació exclusivament els dies que necessiten millorar la seva concentració i el control dels seus actes. No en prenen els caps de setmana, per exemple, cosa que es tradueix, segons les seves famílies, en conductes clarament diferenciades.
Un alt percentatge de professionals de la psiquiatria discrepa de l'opció de tractar amb fàrmacs estimulants als nens amb TDAH ja que, adverteix, existeix el risc que desenvolupin dependència de les substàncies. Es tractaria d'addictes molt precoços, alerten.
- SECTOR IMMOBILIARI Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 vivendes de lloguer a Espanya per 5.000 milions d’euros
- València Antonio Tejero, ingressat en estat greu en un hospital de València
- Assetjament escolar Els Mossos investiguen el suïcidi d’un menor a Lleida que va denunciar ‘bullying’
- Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 habitatges de lloguer
- Seguretat L’Exèrcit assaja un escut contra atacs de drons
- Fires de Girona Fires de Girona | Agenda del dissabte 25 d'octubre
- Fires de Girona Fires de Girona | Agenda del divendres 31 d'octubre
- Trànsit La Zona de Baixes Emissions de Manresa tindrà un impacte positiu en la salut sexual
- Cau una trama d’apostes que implica jugadors i entrenadors de l’NBA
- El Barça torna a defraudar i acaba xiulat contra el Zalgiris (73-88)
