López no troba la marxa i queda lluny del podi
L'atleta espanyol, campió d'Europa i del món, punxa amb estrèpit quan buscava la 'triple corona'

/
La medalla més segura de l’atletisme espanyol als Jocs de Rio se’n va anar a les escombraries el primer dia de competició. Miguel Ángel López arribava amb l’aval d’una trajectòria impecable en els 20 km marxa, ja que després del cinquè lloc a Londres 2012 el marxador murcià va encadenar els títols de campió d’Europa (Zuric 2014) i del món (Pequín 2015). Era de lògica pensar que estaria entre els millors, lluitant per la medalla d’or per completar la triple corona i ampliar així l’historial d’una especialitat que ha donat a l’atletisme espanyol 5 de les 12 medalles conquistades als Jocs des que Jordi Llopart va aconseguir la plata, en els 50 quilòmetres, a Moscou el 1980.
Però, inexplicablement fins i tot per a ell mateix, López va estar fora de carrera des del minut u. El marxador de 28 anys es va passar els 10 primers quilòmetres amagat al grup, en una posició còmoda que es podia interpretar com una estratègia per no desgastar-se. Però ell mateix sabia que les cames no li funcionaven com és habitual i que li faltava trobar la marxa que l’ha portat a col·leccionar èxits. «És dur saber des del principi que no podràs lluitar perquè estàs sense forces», va assegurar López, que per més que s’espremia el cap no trobava una explicació al poc gas amb què va afrontar la prova, després d’haver manifestat que arribava a Rio «com volia», en l’estat òptim de forma.
Ni el circuit (revirat i d’un sol quilòmetre), ni la temperatura («fins i tot bufava una bona brisa marina» ) ni la puixança dels rivals. «No hi ha excuses. Hauré d’analitzar què ha passat, però arribava en el millor moment». López es va anar quedant lluny a partir del quilòmetre 12, amb el primer atac dels xinesos, i sense possibilitat de reacció, tot i que en els dos últims quilòmetres va avançar del 17è a l’11è lloc (1.20.58 hores) i va superar àmpliament Álvaro Martín, que va caure al 22è (1.22.11) per la seva excessiva ambició inicial, sempre al grup davanter. Or i plata van ser cosa de xinesos, per a Wang Zhen –bronze a Londres– (1.19.14) i Cai Zelin (1.19.26).
Notícies relacionadesLópez venia a buscar l’or a Rio, però també tenia planificat debutar en els 50 km en alta competició. Després de la patacada d’ahir, el marxador va ratificar que disputarà la prova d’aquí just una setmana. «Però no és aquesta la millor manera d’afrontar-la, m’agradaria haver-ho fet d’una altra forma. Potser podré treure la ràbia acumulada», va assegurar, encara preguntant-se què podia haver fallat.
La relliscada de la marxa va ser el més vistós d’una primera jornada fatal per als espanyols a l’estadi. Tots van quedar eliminats a la primera: Kevin López, Daniel Andújar i Álvaro de Arriba, en 800; Lois Maikel Martínez i Frank Casañas, en disc; i Trihas Gebre, 29a en la final directa de 10.000.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- El problema del narcotràfic Els càrtels de la cocaïna tenen sucursals a Barcelona
- Campanya El 50,1% dels joves reben discursos d’odi a internet
- Albert Batlle: "El negoci criminal de la droga origina tota l’activitat delictiva"
- El problema dels estupefaents BCN tanca el primer club cannàbic de la seva ofensiva contra la droga
- Emergència habitacional Collboni pressiona Airbnb amb un nou conveni i mesures penals