"Hem guanyat temps per al gran contracte"
No ho diu, ni ho rumoreja, però si no els cau a sobre el laude de l'arbitratge sobre els terrenys de Can Rigalt, pels quals el Barça ha de tornar 47 milions d'euros, probablement, segur, hauria seguit negociant el gran contracte, de 3 a 5 anys, amb un immens patrocinador. Hi està treballant, hi segueix treballant, però, mentrestant, Manel Arroyo (Vic, 10 de maig de 1960), vicepresident de Màrqueting i Comunicació del Barça, ha volgut guanyar temps i diners (uns 35 milions d'euros) per asserenar la caixa del club mentre ven un futur més sòlid i ric, molt ric. Diu.
-¿Per què ha sigut tan llarg això?
-Perquè la gent que treballa en aquesta indústria sap què significa fer un acord d'aquestes característiques i el volum de treball que significa. No estem parlant només de l'acord que, en teoria, es firma per la publicitat a la samarreta, ja siguin 35, 50, 60 o 75 milions d'euros, sinó de tots els diners que, a partir de llavors, s'han de dedicar per explotar aquest patrocini. El patrocinador ha de dedicar la mateixa quantitat o el doble a explicar que és el nostre patrocinador i a desenvolupar la seva associació amb el Barça. Aquest no és l'acord de la samarreta, és l'acord del patrocinador principal.
-Aquests altres diners que s'han de destinar a explicar que tu ets el
patrocinador del Barça costen de trobar.
-És el que es coneix com l'activació del patrocini. Quan t'asseus amb una gran companyia, aquesta companyia sap que el patrocini li costarà el doble o gairebé el triple del que li donin al club. I aquests diners que la companyia dediquen a promoció i màrqueting s'han d'estudiar molt bé perquè el Barça és tan potent i el seu ressò tan gran, que potser han de canviar tota la seva estratègia de màrqueting. I si es tracta d'una companyia glocal, present a tot el món, han d'aconseguir posar d'acord totes les seves territorials. Per exemple, un dels quatre patrocinadors amb els quals continuem parlant per al futur acord ens ha demanat uns mesos, precisament, per quadrar els seus números i ser capaç de fer front a aquesta doble o triple inversió, per això ens hem concedit aquest temps.
-Aquesta sorprenent prolongació de contracte, ¿qui la proposa?
-Aquesta pròrroga ha sigut suggeriment del Barça, no de Qatar Airways. Som nosaltres els que els vam informar que, davant el que tenim sobre la taula, que són diverses negociacions obertes a mitjà i llarg termini, ens interessava mantenir el seu patrocini un any més, mentre continuem explorant el mercat sent vostès, senyors de Qatar, la primera alternativa al contracte futur. I, en aquest sentit, hem renunciat a més diners a curt termini per aconseguir un acord millor a llarg termini. Perquè no només estem buscant diners, estem buscant el millor soci, una associació de marca que ens ajudi a difondre arreu del món el missatge del Barça. Qatar Airways, Nike i Oppo estan difonent per tot el món, no tan sols la marca Barça, sinó també l'esperit i el model Barça.
-Es tracta, doncs, d'un acord pont, d'una senzilla prolongació.
-Primer, hem d'agrair a Qatar Airways que hagi acceptat de tan bon grat la nostra proposta i, fins i tot, que admeti que seguim negociant amb altres possibles grans patrocinadors, que, en un futur immediat, poden, fins i tot, desplaçar-los a ells de la samarreta del Barça. Que quedi clar que tant per mi, com per l'equip comercial del Barça, no s'ha tancat res, tampoc és el final de res, és un pas més en un procés que vam obrir al mes de desembre i que encara no hem tancat. L'única cosa que ha passat és que hem prorrogat un contracte per guanyar el temps que entenem que fa falta per aconseguir el contracte que el Barça es mereix.
-¿Aquest gran contracte arribarà aviat, serà de tres o més anys?
-Dependrà de moltes coses, però volem que duri entre 3 i 5 anys. En aquests moments, hi ha, amb manifest interès de negociar, quatre grans companyies, i amb negociacions avançades, molt avançades, dues. I no em demanin els noms perquè no els hi donaré, perquè alguns dels noms que han sortit s'han sentit dolguts, molt dolguts.
-¿Què els diria als que diuen que és un contracte baix, molt baix?
-Els diria que aquest no és el contracte de què he parlat jo, ni el president Josep Maria Bartomeu. El club s'està movent en el mitjà i llarg termini. El curt termini no ens interessa. Els diners que, certament, hem deixat d'ingressar avui, són uns diners que recuperarem en el mitjà i llarg termini. N'estem convençuts. Diners i recursos. Estem, insisteixo, en una transició, en un procés de venda de futur. Res més.
-Però el Barça continua sent soci d'un polèmic Estat com Qatar.
-Sobre aquest assumpte, m'agradaria que tots tinguéssim el màxim respecte. Sobretot, en dos aspectes molt concrets. Primer, el que diuen els nostres socis, que són els propietaris del club. En l'assemblea de compromissaris del 2011, quan vam sotmetre aquest patrocini a votació, el resultat va ser: 697 vots a favor de Qatar; 77, en contra i 36, en blanc. Quan ens dirigim, dues vegades a l'any, als socis i els preguntem, concretament l'última va ser el mes de març passat, pels temes que els preocupen, el patrocinador apareix amb un 4% d'inquietud, de preocupació. Més. En aquests moments, el club té 46 patrocinadors, dels quals 39 són internacionals: mai, mai, ningú ha posat en qüestió l'associació que tenim amb Qatar. I, per últim, cap Govern, cap companyia privada, ningú que tingui relacions amb Qatar ha deixat de tenir relacions amb ells, ben al contrari. I, finalment, Qatar sempre ha rebutjat, ha condemnat, els atemptats terroristes, tots, amb contundència.
-¿S'ha posat alguna data límit per obtenir aquest gran contracte?
-Ens agradaria poder-lo presentar en l'assemblea de socis compromissaris de l'octubre. Insisteixo, ens agradaria, que no significa que puguem fer-ho i així ho estem parlant amb els possibles patrocinadors. Però, si arriba l'assemblea i necessitem dos mesos més, ho direm, perquè el més important és aconseguir el millor acord possible. Ja noto, ja, que estem sent criticats per la prolongació de l'acord amb Qatar Airways, però estem buscant el millor per al club, a mitjà i llarg termini.
-La foto icònica en què Messi, Suárez i Neymar celebren, abraçats, un gol continua sent la millor carta de presentació per negociar amb qualsevol companyia, ¿oi?
-Per descomptat, però no només això. El Barça és molt més que això, moltíssim més, perquè no oblidem la història, el que representa i el seu immens palmarès, especialment en les últimes dècades. No hi ha ningú que hagi aconseguit el que ha aconseguit aquest Barça. I com ho ha aconseguit, sent admirat a tot el món per la seva manera de jugar. L'admiració que provoca el Barça pel que guanya, com ho guanya i com ho celebra, fins i tot com mostra la seva elegància quan perd, no té parangó.
Notícies relacionades-Segons el que ens diu, no es pot dir que no hagin fitxat Nolito per falta de diners.
-Ho vam explicar i ho puc repetir, tot i que no és la meva parcel·la: si no es va fitxar Nolito va ser perquè l'àrea esportiva va considerar que, en aquell moment, no calia, no per falta de diners.
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- Restauració Tanquen una desena de bars i restaurants de la Costa Brava després del suïcidi del propietari
- Accident a Portugal Almenys 15 morts i 18 ferits al descarrilar un funicular a Lisboa
- Un crim sense resoldre 24 anys desprén L’ADN del jersei d’Helena Jubany obre la porta a un judici
- Sanitat privada El grup Vithas estrenarà el seu hospital de referència a Catalunya a l’octubre
- Discrepàncies internes Rull rebutja els motius de Giró per anar-se’n de Junts: «Quan hi ha possibilitat d’entesa s’entra a fons, aquí i a Madrid»
- Festa Major de Barcelona Estopa firmarà la banda sonora del Piromusical de la Mercè 2025
- Aerolínies Barcelona és la connexió més afectada per la retallada de 36 rutes de Ryanair
- CCOO Lledoners denuncia l'agressió sexual d'un intern a una treballadora del centre
- Ciberseguretat Evita ser estafat amb només desactivar aquesta opció del telèfon