El 'Kaiser' Márquez segueix manant
El capità de Mèxic i exjugador del Barça contribueix amb un gol decisiu a la victòria del seu equip contra l'Uruguai en l'estrena a la Copa Amèrica
jtio34168807 glendale az june 05 rafael marquez 4 of mexic160606194646 /
Per alguna cosa li diuen el Kaiser de MichoacánKaiser . Aquest és el sobrenom que rep des de fa diversos lustres Rafa Márquez, capità de la selecció de Mèxic, amb la qual va debutar el 1997 i amb la qual ja comptabilitza 131 partits i 16 gols. No hi ha galons més respectats a la Tricolor que els d’aquest central de 37 anys, un dels primers fitxatges del Barça de Laporta el 2003, que va monopolitzar les portades de molts dels diaris del seu país al marcar el segon gol dels nord-americans contra l’Uruguai (3-1) en l’estrena de la Copa Amèrica del Centenari. «L’equip ha mostrat molta qualitat, esforç i sacrifici per aconseguir la victòria. Hem d’anar pas a pas i tenir humilitat», va reclamar Márquez al final del partit, disputat a Phoenix.
Els mexicans es van avançar molt aviat en el marcador amb molta sort, ja que Álvaro Pereira va marcar en pròpia porta a l’intentar rebutjar de cap una centrada a l’àrea. Tot es va posar més a favor de la Tricolor quan, poc abans del descans, l’àrbitre expulsava per doble groga Matías Vecino. Però l’Uruguai, sense Suárez, encara en fase de recuperació, va treure la seva empenta inesgotable per empatar al minut 74. Godín, de cap, establia la igualada just després que Mèxic també es quedés amb 10 per expulsió de Guardado.
Un palmarès espectacular
Notícies relacionadesAmb les forces igualades, Márquez va mostrar els seus galons. I ho va fer amb una descomunal gardela que es va colar per l’escaire de Muslera. Márquez va córrer com un boig i tot Mèxic, darrere d’ell, embogit d’alegria per un triomf que ja no s’escaparia. En el descompte, Héctor Herrera va firmar el 3-1.
Márquez, capità de Mèxic des del 2002, manté el seu rol de jugador imprescindible en la selecció mexicana. El defensa conserva l’habilitat per treure netament la pilota des de la defensa i la contundència necessària que requereix tot central quan el guió ho reclama. Dues virtuts que el van convertir en indiscutible al Barça i que el mantenen inamovible en la seva selecció, amb la qual ja ha disputat quatre Mundials. El pròxim, el de Rússia 2018, és el seu nou repte. Però ara, Márquez només pensa en la Copa Amèrica.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
