LA LLUITA PER LA LLIGA

Bale rescata el Madrid amb un gol a 10 minuts del final

La diana del jugador gal·lès va frenar l'angoixa d'un equip amb molts suplents

fcasals33715290 football soccer   spanish liga bbva  real sociedad160430173723

fcasals33715290 football soccer spanish liga bbva real sociedad160430173723 / VINCENT WEST

3
Es llegeix en minuts
ANTONIO MERINO

De nou Bale, una altra vegada Bale, l'únic integrant de la BBC disponible, va rescatar el Madrid a Sant Sebastià amb un gol en el minut 80 per donar-li un triomf agònic (1-0) que permet a l'equip blanc mantenir-se en la lluita pel títol. Un magnífic cop de cap del jugador gal·lès va tallar de soca-rel l'angoixa d'un conjunt que tornava a sortir líder d'Anoeta en un partit dominat per l'equip de Zidane, que va topar amb un Rulli sensacional sota els pals.

Des del principi fins al final, la figura de Bale , decidit a justificar els 101 milions que va costar, es va elevar per sobre de la resta

Des del principi fins al final, la figura de Bale es va elevar per sobre de la resta. Ningú va estar al nivell d'un jugador decidit a justificar els 101 milions que va costar i que davant la Reial va assumir el control en el segon partit sense Cristiano. Aquest alliberament li va suposar al jugador gal·lès tenir un paper preponderant en el partit fins a decantar-lo del seu costat amb una acció que domina a la perfecció, el remat de cap.

SENSE MIG EQUIP TITULAR

Com va succeir a VallecasBale va desencallar el Madrid, li va donar tres punts d'or i va estroncar les expectatives dels que ja veien el Madrid baixant del tren de la Lliga i entregant el seu últim salconduit. Hauria pogut passar perquè malgrat la decidida aposta per la Lliga que va pregonar Zidane divendres pels altaveus de Valdebebas, el tècnic francès va decidir jugar-se la Lliga sense CarvajalPepeMarcelo ni Kroos. Aquestes absències, juntament amb les dels lesionats Cristiano i Benzema, deixaven pas a una segona unitat, amb DaniloNachoJames Borja Mayoral. Amb tot això, Zidane va pensar que seria suficient per sortir líder d'Anoeta, un camp habitualment hostil que en aquesta ocasió va trobar una versió menys intensa d'una Reial Societat, que amb tot fet va aixecar el peu per deixar-li la pilota i el domini al Madrid.

Rulli va frenar els intents del Madrid  d'avançar-se en el marcador fins al minut 80 amb el gol de Bale

A punt va estar d'anar-se'n en orris l'experiment perquè, pese a comptar amb un Bale ficat de ple en el seu paper de protagonista, al Madrid li va faltar claredat en els últims metres. Va complir la premissa de Zidane d'entrar bé en el partit, va tenir la pilota i el domini, però li va faltar 'punch'. Quan la va trobar va aparèixer un excel·lent Rulli sota els pals. Molt aviat va demostrar Bale la seva disposició per portar les regnes del seu equip. El gal·lès ho va intentar de totes les maneres, de xut, de cap, però quan va trobar porteria va topar amb Rulli. Al seu costat, Borja Mayoral aportava molt poc a l'atac del seu equip.

OCASIÓ DE NACHO

Amb tots els focus sobre Bale, la millor ocasió de la primera meitat va arribar per mitjà d'un defensa. Una internada de Nacho va acabar en un xut del lateral que va desviar Mikel González (m. 41). Amb aquesta oportunitat, el Madrid tancava un primer acte en què va poder fer treballar l'encarregat del marcador.

Ho va tenir a les seves mans Bale després d'un centre de James des de l'esquerra i un allunyament de Rulli, però el tret a boca de canó del gal·lès el va rebutjar el meta de la Reial amb el peu dret. Aquesta acció va fer que el Madrid comencés a destil·lar angoixa, sobretot després de comprovar com James es diluïa enmig d'un xoc obert i molt travat.

BALE ACABA AMB L'ANSIETAT

Notícies relacionades

El pas dels minuts va crear  nervis en l'equip blanc. Modric va recriminar a Isco la seva escassa intensitat quan va entrar per James. Poc després, Rulli va tornar a lluir-se en un xut de Jesé. El xoc encarava els seus últims 10 minuts quan una passada d'Isco a Lucas va acabar en un centre del jugador del planter i un precís cop de cap de Bale (m. 80). El gol va desencadenar el deliri a la banqueta blanca, que va viure amb molta intensitat el tram final.

Un cop de cap de Zurutuza  en el temps afegit va posar el nus al coll dels seguidors blancs

Un cop de cap de Zurutuza després d'una falta llançada per Illarramendi va posar un nus al coll dels seguidors blancs, encara que Navas va detenir la pilota. Després Rulli va pujar a rematar un altre lliure directe que no va tenir cap conseqüència. Va xiular l'àrbitre i tots se'n van anar per Bale, l'home de moda que havia tornat a ficar el Madrid en una baralla per la Lliga que es resisteix a abandonar.

Reial Societat-Reial Madrid, 0-1

Estadi: Anoeta (28.000)