Els Mossos reforçaran la seguretat davant la cursa de la Jean Bouin

Els 15.000 participants notaran un augment de la presència policial ja que Catalunya manté un alt nivell d'alerta

Arribada d’atletes en una edició de la Jean Bouin.

Arribada d’atletes en una edició de la Jean Bouin.

1
Es llegeix en minuts
GUILLEM SÁNCHEZ / BARCELONA

Els Mossos d’Esquadra reforçaran la seguretat del traçat de la marxa popular de 10 quilòmetres d'aquest diumenge. Després dels atemptats de París, Catalunya manté el nivell d'alerta antiterrorista en el 4 sobre 5 però “ha augmentat la tensió” dels mecanismes preventius. A més, segueix actiu el dispositiu extraordinari arrencat dissabte a les 8.00 hores.

El Pla Operatiu Específic reserva un apartat per a la protecció d'institucions, col·lectius de risc, estructures estratègiques, estacions de transport i activitats que comptin amb una afluència massiva de persones. La Jean Bouin, que convoca més de 15.000 corredors, encaixa en l'últim punt. 

Notícies relacionades

Els participants notaran que hi ha més presència policial de patrulles uniformades i també descobriran en algun revolt agents de la Brigada Mòbil (Brimo) amb armes llargues. No veuran els efectius de paisà que, camuflats, completaran la vigilància.

El mateix dispositiu es percebrà davant el partit de l'Espanyol contra el Màlaga de dissabte.