Espanya s'il·lumina
La selecció reacciona i ofereix una esplèndida imatge per vèncer amb contundència Turquia
Pau Gasol lidera amb 21 punts i 7 rebots una exhibició en la qual tot l'equip va mostrar encert i caràcter
Amb un partit esplèndid en tots els sentits, ple d'encert i determinació, que va deixar per a la retina un triomf rotund contra Turquia (77-104), un bloc de la classe mitjana-alta de l'Eurobasket, Espanya va dissipar el pòsit de dubtes que havia deixat la derrota en l'estrena contra Sèrbia.
La selecció de Scariolo va encendre el llum i la seva imatge va lluir radiant, amb tots els atributs que se li intueixen a un equip solvent. El lideratge de Gasol va sortir a la llum, com era d'esperar. Però, sobretot, van aparèixer homes importants com Reyes, Rudy i Mirotic que han de ser l'àncora d'arrossegament de l'equip, i altres, com San Emeterio i Sergio Rodríguez, amb prou recursos per sumar. Això dibuixa un escenari més esperançador per afrontar les tres jornades que resten del grup, que avui viurà un dia de descans, començant pel partit de dimarts contra Itàlia.
MÉS INTENSITAT / Espanya va trigar cinc minuts a igualar els tres triples del seu debut, un debut nefast en el tir (3 de 19). Però menys, molt menys, va trigar a entrar en el partit. Llull i Mirotic, dos dels jugadors als quals se'ls demana més protagonisme, van ser els primers a fer un pas endavant. Però ràpidament els van seguir Gasol i també Reyes, quan va saltar a la pista, oferint una lliçó de domini escènic.
L'equip també va millorar, amb la novetat de Ribas per Sergio Rodríguez com a titular, en la seva determinació defensiva. Pressionats per la derrota contra Sèrbia, però també pel desig de netejar la imatge i mostrar la seva ambició, els jugadors de Scariolo hi van posar intensitat, decidits a no complicar-se la vida contra Turquia. Malgrat les dues ràpides faltes personals de Rudy, el guió es va adaptar a la perfecció al que havia dissenyat el cos tècnic, perquè San Emeterio, el seu relleu, va entrar endollat, i amb el vent de cara, el seleccionador espanyol va poder moure la banqueta i fer les rotacions que es van trobar a faltar en la primera jornada. Tots van aportar, que és el que necessita una selecció que ha arribat a Berlín un pèl limitada de talent per les importants baixes, però amb la fam intacta.
Turquia, que és un equip no exempt de qualitat, però imprevisible, va aconseguir donar rèplica a la selecció mentre va aconseguir mantenir l'aire dels titulars. Amb un quintet amb el nacionalitzat Bobby Dixon, rebatejat com a Ali Muhammed per la llegenda de la boxa, amb l'exblaugrana Ilyasova, ara als Pistons, amb Erden i el talent del jove Cedi Osman, a més del veterà Güler, pot donar rèplica a qualsevol. Però és un equip que perd empenta quan mira cap a la banqueta.
ROTACIÓ / En realitat, això va ser el que va passar. Turquia va aguantar al primer quart (24-18), però va veure com l'estela d'Espanya s'anava perdent en la distància quan el tècnic Ergin Ataman va començar a fer canvis, cosa que va fer que el marge creixés de forma clara per a la selecció espanyola, amb avantatges que es van establir per sobre dels 20 punts (38-54 al descans).
Notícies relacionadesLa confiança de l'equip espanyol va créixer, a més, perquè el punt de mira dels tiradors no va tenir res a veure amb el que havia passat 24 hores abans. Fins a vuit jugadors van sumar algun triple per situar el seu percentatge gairebé en un 60% (12 de 21), números que van portar Turquia a la desesperació.
El millor és que malgrat tenir la major part de la feina fet, Espanya no va abaixar el pistó. Va córrer com li agrada i va acabar donant minuts als suplents (Hernangómez, Vives, Aguilar, Claver) i descans als titulars, cosa que, ben segur, els anirà de perles.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- La fuga d’agost del 2024 Sallent reconeix que els Mossos no van sospesar la fugida de Puigdemont
- Baròmetre municipal La vivenda supera la inseguretat com a principal problema dels barcelonins
- Tempesta judicial i política L’empresonament de Cerdán noqueja Sánchez, que no pot desviar el focus
- RELLEU GENERACIONAL L’envelliment dels metges d’Urgències pot portar al tancament de serveis en només cinc anys: «Seria un caos»
- 14. Fernández Borbalán i un CEO corporatiu lideraran el nou CTA remodelat al gust del Reial Madrid i els clubs
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- L’empresonament de Cerdán Junts insta el PP a reunir-se amb Puigdemont si vol abordar una moció de censura a Sánchez