04 juny 2020

Anar al contingut

Alternatives a Qatar

Bartomeu anuncia una oferta asiàtica i Benedito n'exhibeix una altra de 70 milions amb una beguda energètica

JOAN DOMÈNECH / BARCELONA

Bartomeu, Laporta, Benedito i Freixa abans del debat al Camp Nou

Bartomeu, Laporta, Benedito i Freixa abans del debat al Camp Nou / FERRAN SENDRA

el desgrat general amb la publicitat de Qatar té aspecte de precipitar el final de la relació del Barça amb el país àrab, que es visualitza a les samarretes mitjançant Qatar Airways i als comptes del club amb 165 milions d'ingressos en sis anys. El contracte firmat el 2010 s'acaba el 2016, però a l'octubre, en la pròxima assemblea de compromissaris, els socis hauran d'aprovar o oposar-se a la continuïtat del compromís. Tres dels quatre candidats a la presidència s'hi oposen.

La pressió popular es visualitza amb la ferma postura de Joan Laporta, Agustí Benedito i Toni Freixa. La contundent postura de canviar de patrocinador ha forçat Josep Maria Bartomeu, únic defensor del contracte, a buscar alternatives, malgrat que quan va dimitir per concórrer a les eleccions va dir haver lligat un preacord fins al 2020 a raó de 50 milions anuals. Ahir, després del debat televisiu on es va evidenciar la soledat de Bartomeu en contrast amb la contundència dels seus rivals, va anunciar que tenia una alternativa a Qatar. Coincidint en el temps, pràcticament, amb Benedito, que havia convocat una roda de premsa per mostrar «l'alternativa a l'espònsor».

VOLAR SENSE ALES / Benedito va assegurar que tenia quatre alternatives, però va presentar l'única que li va permetre trencar l'acord de confidencialitat abans de les eleccions. L'acord és amb World Trade Brands Limited, una multinacional que pagaria entre 70 i 80 milions per temporada, en un contracte de tres anys. El Barça lluiria la marca de Flight without wings, una beguda energètica. El llançament del refresc, que es comercialitzarà amb vuits gustos diferents al món, es produirà el 2016 i la corporació, de capital indi, invertirà 800 milions en la campanya promocional.

«No hi ha millor manera de donar-nos a conèixer que associant-nos amb el Barcelona i que el logotip aparegui a la samarreta», va explicar Tahir Khan, director financer de World Trade Brands Limited i desplaçat expressament des d'Anglaterra per a l'acte. Quinze minuts després de l'anunci de Benedito, el compte de Twitter de Bartomeu escrivia: «Tenim una oferta de patrocini d'una empresa del món de l'electrònica global i molt coneguda que s'acosta molt al que volem». La nit anterior, davant la pressió dels altres candidats, havia avançat aquesta proposta d'una empresa asiàtica de tecnologia.

ALTRES ACTIUS / «L'única oferta seriosa i que compleix el que el Barça necessita i volem per al futur és la de Qatar Airways», havia dit Bartomeu el 19 de juny. Poc després, va afegir que l'espònsor havia alliberat per bona voluntat «altres actius publicitaris» perquè el Barça ingressés més diners. Ara, l'últim president, ha trobat altres opcions.

A més de Benedito, que va al·ludir a «interessos econòmics» de Rosell i Bartomeu per seguir amb Qatar, Laporta i Freixa es van alinear en la idea de prescindir del mecenatge àrab. L'exdirectiu va denunciar que l'acord original amb Qatar Foundation «no va passar per la junta» i va lamentar que hi hagués un dret de tempteig fins fa poc desconegut. Laporta va defensar la seva idea de «fer tornar el nom d'Unicef al pit de la samarreta» després de ressaltar la seva perplexitat perquè el Barça només disposés de l'oferta de Qatar. «Volia demostrar que ens han mentit, que si ells [en al·lusió a la candidatura de Bartomeu] no tenen altres ofertes a part de Qatar és perquè no volen», va argumentar Benedito a l'exposar l'acord per la samarreta del Barça. L'empresari esperava obtenir entre 15 i 20 milions més per la d'entrenament.