COPA AMÈRICA

Messi es llueix, però Argentina es deixa igualar per Paraguai

Leo Messi i Paulo Da Silva lluiten per la pilota durant el partit entre Argentina i Paraguai a la Copa Amèrica.

Leo Messi i Paulo Da Silva lluiten per la pilota durant el partit entre Argentina i Paraguai a la Copa Amèrica. / REUTERS / MARIANA BAZO

1
Es llegeix en minuts
ABEL GIBERT / BUENOS AIRES

L'Argentina i el Paraguai van empatar 2-2 en un partit inaugural i vertiginós del Grup A de la Copa Amèrica. El seleccionat que lidera Leo Messi va amenaçar amb la golejada, però es va ensorrar en el segon temps. El Paraguai va aconseguir l'empat al final del partit, gairebé un regal ofert pel conjunt que dirigeix Tata Martino.

Ningú s'havia imaginat aquell resultat. I menys Messi, que va tenir 45 minuts a tota màquina, amb pinzellades que són usuals al Barcelona. Es va mostrar encès, dinàmic, imparable. Els defensors paraguaians no tenien cap més alternativa que fer-lo caure. Leo, que no sol queixar-se, aquesta vegada es va enfadar visiblement en una d'aquelles faltes.

L'equip blanc-i-vermell, dirigit per l'argentí Ramón Díaz, va sortir amb una sola consigna: intentar que la Pulga no tingui espai. Era tanta la preocupació paraguaiana que en una carrera de Messi contra tres rivals, mentre dos seguien més l'escena de prop, Kun Agüero va aprofitar un error de la defensa i va obrir el marcador, als 29 minuts.

Notícies relacionades

El Paraguai es va veure obligat a sortir a atacar i no va saber com fer-ho. La Pulga va seguir dominant els temps i en una de les seves incursions, Di María va caure a l'àrea. L'àrbitre, el colombià Wilmar Roldán, va decretar el penal amb el qual Messi va posar el 2-0 als 34 minuts. Va ser el seu gol 48è en la selecció.

En el segon temps, l'Argentina va mostrar una altra cara: la d'un equip fracturat en dos, amb un atac demolidor, però sense contrapès a la defensa. Mascherano va ser un fantasma: va estar una mica perdut al camp i sense ajudes. Els paraguaians li van perdre el respecte al rival. Als 57 minuts, Haedo Valdez va escurçar distàncies per un error de la defensa. Minuts més tard, una genialitat de Messi va estar a punt de fer gol. Però el que el va cridar va ser el Paraguai, als 89 minuts, gràcies a Lucas Barrio. L'Argentina va quedar en deute.

Temes:

Futbol Messi