El Barça escolta Telefónica tot i haver pactat amb Mediapro

El club paralitza l'acord amb la plataforma catalana pels drets televisius

Un càmera de televisió, durant la retransmissió d’un partit del Camp Nou.

Un càmera de televisió, durant la retransmissió d’un partit del Camp Nou. / JORDI COTRINA

3
Es llegeix en minuts
DAVID TORRAS / BARCELONA

El Barça ha paralitzat el pacte que a què havia arribat amb Mediapro per a la renovació del contracte de televisió per un any més (2015-2016) i que estava previst que la directiva ratifiqués en l'última reunió. La raó és el sobtat interès de Telefónica, que, després d'uns tímids contactes fa uns quants mesos que no van fructificar, ha entrat en escena encara que sense haver concretat una oferta. Malgrat que l'acord amb la plataforma catalana es donava per tancat, la intervenció d'un alt dirigent de la multinacional espanyola ha provocat aquest canvi d'actitud.

Josep Maria Bartomeu ha posat el fre de mà en la firma de la renovació amb Mediapro. Seria l'última abans de la nova situació que s'aplicarà a partir de la temporada 2016-2017 i que, d'acord amb la nova llei de l'esport, obligarà tots els clubs de Primera i de Segona a vendre de forma conjunta els drets de televisió. L'objectiu és disminuir les enormes diferències que hi ha ara i fer un repartiment més equitatiu, encara que les quantitats que cobraran els dos grans seran similars a les actuals, que ronden els 150 milions anuals. Una xifra que el converteix en el principal ingrés que rep el club, molt per sobre dels 30 milions anuals dels seus dos principals patrocinadors: Nike i Qatar.

El contracte del Barça amb Mediapro, que Joan Laporta va negociar el 2006 per un total de 1.000 milions d'euros i Sandro Rosell va ampliar el 2011, s'acaba aquesta temporada i, per tant, està subjecte a prorrogar-lo només per una campanya més fins que entri en vigor aquesta normativa. Fa dues setmanes, representants del club blaugrana i de Mediapro van perfilar durant diversos dies tots els detalls del contracte. De fet, i en contra d'algunes informacions, les condicions ja estaven pactades des de finals de l'any passat amb Rosell, en una reunió a casa seva quan encara era president amb Jaume Roures. Però, arrans de la seva dimissió, el tema va quedar aparcat i s'ha anat demorant. Després de les reunions que es van celebrar durant el pont de la Diada, supervisades pel director general del Barça, Antoni Rossich, i representants de Mediapro, la idea era presentar l'acord a la junta en la reunió de dilluns per ratificar-lo. Però no es va fer.

La raó principal és la trucada que Bartomeu va rebre de Telefónica i que, segons diverses fonts, va anar a càrrec del seu president, César Alierta. No hi ha hagut cap oferta i està per veure si n'hi haurà, i si les condicions superaran les de Mediapro, que, a més, sembla tenir pràcticament tancat un acord amb el 90% dels clubs. Però Bartomeu ha decidit atendre aquesta cita amb Telefónica malgrat que, segons fonts del club, «el més normal i probable» és que s'acabi firmant el contracte amb la plataforma catalana.

Notícies relacionades

TELE DE PAGAMENT POTENT / Curiosament, el vicepresident i portaveu del Barça, Manel Arroyo, es va referir dilluns a aquest tema al Fòrum de la Comunicació, que organitza el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), insistint en la importància de les plataformes de pagament per poder mantenir l'oferta d'esports. «Es necessita una plataforma de pagament potent perquè, si no, no podrem pagar la factura del futbol», va assegurar. Es dóna la circumstància que Arroyos és director general i accionista de l'empresa Dorna Sports & Moto GP, que té un acord amb Mediaset España del qual formen part el grup Prisa i Telefónica per a l'explotació conjunta dels drets del Mundial de motos.

Arroyo no participa directament en les negociacions amb Mediapro, se suposa que per una qüestió de conflicte d'interessos i per no vulnerar el codi ètic que han de complir els directius, però sí que tutela tot el que afecta els drets televisius. Ara, Bartomeu no té pressa i vol escoltar Telefónica, encara que Media­pro té avantatge.