Torres guanya la Bota d'Or com a millor golejador, seguit de Fred i Neymar
El davanter del Chelsea desempata amb el brasiler pel nombre d'assistències

Fernando Torres, amb la Bota d’Or, trofeu que ha rebut com millor golejador de la Copa Confederacions. /
El davanter espanyolFernando Torresha guanyat laBota d'Orque l'acredita com a millor golejador de la Copa de les Confederacions amb cinc gols, els mateixos que el brasiler Fred, declarat Bota de Plata, i seguit del seu compatriota Neymar (4 dianes) amb la de bronze.
Pels criteris de la FIFA, que té en compte el nombre d'assistències per als casos d'empat en la classificació d'artillers, Torres va superar Fred. Torres, que va començar com a suplent amb l'equip espanyol i no va actuar en el primer partit, es va destapar en el segon contra Tahití amb quatre dianes en el lapidari triomf per 10-0 sobre els oceànics.
L'atacant del Chelsea es va fer present també en el marcador en la victòria per 0-3 sobre Nigèria, però en la semifinal davant Itàlia (0-0) i en la final se'n va anar en blanc i, fins i tot, va ser substituït pel seleccionador espanyol, Vicente Del Bosque.
Fred, amb una mitjana d'un gol per partit, en va convertir dos en el triomf del tercer partit de la fase de grups de la "canarinha" davant Itàlia (2-4), en va sumar un més en la victòria de la semifinal sobre l'Uruguai (2-1) i va rubricar el seu segell golejador en la final contra Espanya.
NEYMAR, BRONZE
La principal figura de l'a selecció brasilera, Neymar, autor d'un altre dels gols a la final, es va emportar la Bota de Bronze al sumar quatre anotacions juntament amb l'uruguaià Abel Hernández. Neymar va cantar també el gol en el triomf per 3-0 sobre Japó en el partit inaugural, en la victòria davant Mèxic (2-0) i en el tercer partit contra Itàlia. Hernández en va tenir prou amb a penes 90 minuts de joc i va aprofitar l'única oportunitat al camp per anotar quatre gols, un de penal, en la golejada de 8-0 sobre Tahití.
Els uruguaians Edinson Cavani i Luis Suárez, altres dels cridats a lluitar el títol de canoner abans d'iniciar-se el torneig, no van desentonar i van sumar tres gols cada un, igual que el mexicà Javier "Chicharito" Hernández, golejador mexicà que es va acomiadar en la primera fase.
Classificació de golejadors de la Copa Confederacions 2013:
Amb 5: Fernando Torres (ESP) i Fred (BRA).
Amb 4: Abel Hernández (1p) (URU) i Neymar (BRA).
Amb 3: Edinson Cavani i Luis Suárez (URU); David Villa (ESP); Nnamdi Oduamadi (NGR) i Javier "Chicharito" Hernández (MEX).
Amb 2: Jô i Paulinho (BRA); David Silva i Jordi Alba (ESP); Mario Balotelli (ITÀ) i Shinji Okazaki (JAP).
Notícies relacionadesAmb 1: Dante (BRA), Juan Mata, Pedro i Roberto Soldado (ESP); Emanuelle Giaccherini, Giorgio Chiellini, Andrea Pirlo, Daniele De Rossi, Sebastian Giovinco, Davide Astori i Alessandro Diamanti (ITÀ); Nicolás Lodeiro, Diego Forlán, Diego Lugano i Diego Pérez (URU); Keisuke Honda (1p), Shinji Kagawa i Shinji Okazaki (JAP); Obi Mikel i Uwa Elderson Echiejile (NGR) i Jonathan Tehau (TAH).
. En pròpia meta: Atsuto Uchida (Japó, davant Itàlia); Nicolas Vallar (Tahití, davant Nigèria) i Jonathan Tehau (Tahití, davant Nigèria).
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- Tall històrica RODALIES "Ens deixen a l’estacada 16 mesos"
- Tempesta judicial i política El gran aconseguidor de la trama no tenia límits
- Investigació oberta Detingut un jove per agressió sexual a una menor tutelada
- Josep Abellán, cardiòleg: "Si tens plaques de colesterol, no hi ha marxa enrere. O això crèiem"
- Tennis Alcaraz es corona a Queen’s després d’una gran batalla i apunta cap al seu tercer Wimbledon
- Escalada de tensió al Pròxim Orient L’Iran promet venjança mentre el seu parlament reclama el tancament de l’estret d’Ormuz
- Celebració massiva La revetlla de Sant Joan 2025 desafia el pont festiu a Barcelona
- Tempestes d’estiu Protecció Civil activa l’alerta per pluges intenses al Pirineu, Terres de l’Ebre, Lleida i la Catalunya central