ENTREVISTA AMB EL DIRECTOR GENERAL DE L'ACB

Albert Agustí: «En aquests temps difícils, a l'ACB li toca reinventar-se»

Entrevista amb Albert Agustí, director executiu de l’ACB. / MÒNICA TUDELA

4
Es llegeix en minuts
LUIS MENDIOLA
BARCELONA

Els clubs de bàsquet que conformen l'ACB van decidir el 4 de novembre passat votar de manera unànime Albert Agustí com a nou director general, amb l'objectiu de donar un nou impuls a la competició. Agustí, que compagina el càrrec amb la presidència del RC Tennis Barcelona i compta amb àmplia experiència en el món de la gestió esportiva, planeja fer canvis que converteixin la Lliga Endesa en un producte de primera línia.

-Fa quatre mesos que és al càrrec ¿Quin és el seu diagnòstic?

-És un projecte únic. Havia fet coses semblants, però incorporar la gestió global d'una lliga professional és un repte fantàstic. L'ACB és un producte il·lusionant i si som capaços de fer arribar als aficionats l'emoció que té aquest espectacle, només ens queda un camí, que és créixer.

-Quan els clubs el van fitxar, es va utilitzar el terme revolució ¿Segueix en vigor aquest terme?

-M'hi vaig incorporar al novembre amb la clara voluntat d'ordenar i fer créixer, sobretot, l'àrea de televisió i patrocini. Estem en aquesta línia. Però no parlaria de revolució com a ruptura. Estem vivint uns temps difícils en els quals a l'ACB li toca reinventar-se, evolucionar.

-Un dels seus primers reptes és la renovació del contracte de televisió que expira al mes de juny vinent.

-Des del setembre el tema televisió és la prioritat. Tenim dues ofertes al damunt de la taula i em sembla que al final en tindrem de tots els operadors. Però pensem tant en la part econòmica com també en el tractament. Volem que la televisió sigui per a nosaltres un soci de debò. Un soci a mitjà i llarg termini. El que és segur és que el bàsquet serà en obert. I també puc dir que serà amb diversos operadors, igual que ara.

-¿Com analitza els baixos índexs d'audiència?

-Les audiències són una mala dada. Però s'expliquen de moltes maneres. La televisió digital ha irromput amb força i ha canviat el panorama televisiu. Les audiències s'han fragmentat. Elsshareshistòrics han desaparegut. Nosaltres hem de millorar, hem de ser obsessius a fer un producte cada vegada més interessant i saber-lo traslladar. Per aconseguir-ho és molt important la televisió.

-¿Li ha faltat sensibilitat a TVE amb el bàsquet?

-Tot és millorable. Per part nostra també. L'ACB necessita autocrítica. Hi ha aspectes nostres que hem de millorar i altres en el paquet de televisió: la promoció, el tracte, la inversió no només en el que passa a la pista, sinó en el postpartit. Si som capaços de crear aquest producte, la temporada que ve tindrem audiències més elevades.

-En els seus primers mesos, ha parlat amb tots els actors de l'ACB. ¿Ja té un diagnòstic clar de les coses que s'han de corregir?

-Coincideixen molt amb el que dic. Tots som conscients que tenim entre mans un grandíssim producte, que és millorable des de molts aspectes, començant per les regles, per fer més àgil el joc, per fer més pròxims els protagonistes, per viure no només el que passa dins de la pista, sinó també l'abans i el després.

-Un dels problemes de l'ACB és que la gent coneix més encara les velles estrelles com Epi o Iturriaga, que les actuals.

-Hi estic d'acord. És un repte. Un problema i un repte. És veritat que la normativa i la pressió que tenen els clubs fan que hi hagi molta rotació. I ens trobem amb jugadors que un any estan en un equip i l'any següent en un altre. És un factor que no fidelitza. No ens ajuda gens. És un aspecte que m'agradaria canviar. Que hi hagués certa estabilitat en les plantilles. Però la pressió que tenen els clubs mana. Tenim pocs casos com els de Reyes o Navarro, gent que ha estat important per als seus clubs.

-¿Entra en els seus plans introduir algun canvi en el sistema de competició?

-No. De fet aquest model l'estem aplicant des de fa 17 temporades. I ningú m'ha marcat que aquesta sigui una prioritat.

-Alguns clubs semblen partidaris de reduir també el nombre d'equips.

-Pot ser que hi hagi equips que s'ho plantegin, però altres no. El tema no està en la classificació. I a curt termini, tampoc es planteja.

-¿Com poden superar el pols amb l'Eurolliga per l'accés dels equips i els horaris per a la nova temporada?

Notícies relacionades

-Parlarem amb Jordi Bertomeu (el màxim responsable de l'Eurolliga) tant com faci falta per buscar la millor solució, per intentar tenir els clubs que estan a Europa, però sobretot, perquè la competició espanyola tingui sentit per la via de la classificació. Hi tenim un diàleg fluid. A l'Eurolliga li interessa una ACB forta. En aquest camp ens hem de donar un termini per millorar la situació, perquè tingui més sentit. Però sí que els hem traslladat que és necessari el diàleg per poder posar una mica més de seny als nostres calendaris.

Vegeu el vídeo d'aquesta entrevista amb el mòbil o a e-periodico.cat