HOSPITALITZAT DOS COPS MÉS AQUEST ANY

Mor l'exfutbolista Sócrates als 57 anys

Els seus excessos amb l'alcohol li havien generat una cirrosi hepàtica

Sócrates Oliveira amb l’expresident del Brasil Lula da Silva.

Sócrates Oliveira amb l’expresident del Brasil Lula da Silva. / JAMIL BITTAR (REUTERS)

1
Es llegeix en minuts

L'exfutbolistaSócrates, que va disputar els mundials del 1982 i el 1986 amb la selecció brasilera,ha mort aquest diumengeals 57 anys en un hospital deSão Paulo on estava ingressat per problemes derivats de l'alcoholisme, han informat avui fonts mèdiques.

Sócrates Brasileiro Sampaio de Sousa Vieira de Oliveira ha mort avui a les 4.30 (6.30 GMT) com a conseqüència d'un "xoc sèptic" per al qual havia estat sotmès a un tractament amb potents antibiòtics des de dijous passat, quan va ingressar a l'Hospital Albert Einstein.

Metge de professió i anomenatDoctorper aquesta causa, Sócrates, de 57 anys, casat i amb sis fills, ja havia estat hospitalitzat dues vegades aquest any per problemes derivats dels seusexcessos amb l'alcohol, que li havien generat unacirrosi hepàtica.

El 22 de setembre, després del seu segon ingrés hospitalari, va rebre l'alta després d'haver estatnou dies en coma induït i amb respiració assistida per la gravetat de la seva situació. Després de deixar l'hospital per segona vegada,va reconèixer públicament els seus abusos amb l'alcohol i va manifestar el seu desig de posar fi a aquesta  dependència.

Notícies relacionades

Sócrates, reconegut per l'elegància del seu joc, va militar durant gairebé tota la seva carrera alCorinthians, que avui pot arribar a consagrar-se campió brasiler per cinquena vegada, en l'última jornada del torneig. També va jugar al Fiorentina italià, i en els brasilers Flamengo, Santos i Botafogo de Riberao Preto.

Sócrates també va conjugar el futbol amb la política, va ser unactiu militant d'esquerres en les dècades del 1970 i el 1980 i va participar en múltiples protestes contra la dictadura que va governar el Brasil entre els anys 1964 i 1985.