bàsquet

Kobe, rei dels carrers del Raval

L'estrella dels Lakers treu els seus dots de 'showman' en un partidet amb Gasol, Ricky i Navarro

Bryant, Gasol, Ricky i Navarro meravellen amb un dos contra dos al cor de Barcelona. / RICARD FADRIQUE

2
Es llegeix en minuts
ROGER PASCUAL / Barcelona

No importa que tingui cinc anells de campió, que hagi disputat 12 All Star i que hagi estat dues vegades MVP de la final de la NBA. Kobe Bryant segueix portant elplaygrounda la sang. Com no es cansa de dir, ell és com Messi, d'aquella mena de jugadors que estimen el joc, que es tornen bojos quan ­veuen una pilota al davant, no importa si és al glamurós Staples Center davant 19.000 espectadors o en una modesta pista al carrer del Raval.

Un dia abans d'enfrontar-se al ­rutilant Palau Sant Jordi, Kobe Bryant i Pau Gasol van posar a prova Navarro i Ricky Rubio en un dos contra dos al cor de Barcelona. El partidet, un aperitiu de tot just 16 segons del pols d'avui, el van guanyar els Lakers per 6-0 gràcies a un tir sobre la botzina de Kobe. Encara que va arribar una hora i mitja tard, laMamba Negraes va ficar a la butxaca en un segon, amb els seus dots deshowman, el miler d'aficionats que ha­vien aguantat la sufocant calor a l'espera dels ­seus ídols.

Carn de 'playground'

Primer va aconsellar Joan Creus, fill del secretari tècnic blaugrana, i Carles Marzo, bases del Barça B i guanyadors del campionat organitzat per una firma de roba esportiva. Posteriorment va demostrar que segueix sent carn deplayground.«A Filadèlfia sempre que podia jugava a les pistes del carrer», va comentar Bryant, que va viure set anys a Itàlia, on el seu pare va jugar en quatre equips delpallacanestro.

Tot i que l'organització havia plantejat que fes parella amb Ricky, es va negar a separar-se de Pau Gasol i va convertir el duel en un Regal Barça-Lakers. A ritme de rap i entre pintades urbanes, el rei del carrer del Raval va vacil·lar els seus rivals, es va queixar de les decisions arbitrals i va celebrar la seva cistella guanyadora com si li hagués valgut el seu sisè anell de la NBA, davant l'eufòria d'una grada que el va aclamar al crit de«MVP, MVP».

Notícies relacionades

Ovacions que, amb una magistral passada, va redirigir per a Pau quan li van preguntar què significava l'ala pivot català per a ell.«Per a mi ha suposat, per sobre de tot, campionats. Jo, com Navarro, si hagués de fitxar un jugador de la NBA tornaria a fitxar Pau Gasol. Heu d'estar molt orgullosos d'ell, de saber que un dels millors jugadors al pal baix de la història d'aquest esport sigui d'aquí».

Ricky Rubio va reconèixer que unes de les motivacions de jugar a la NBA és poder enfrontar-se«als millors, com Kobe», a qui va advertir que no volen deixar passar l'oportunitat de batre els campions de la millor lliga del món.