La carrera de Spa

Raikkonen fa campió Ferrari

Alonso va poder amb Hamilton en el seu duel particular per pujar al tercer esglaó del podi

3
Es llegeix en minuts
MIGUEL MARTÍNEZ / SPA

El record de l'accident de Luis Pérez Sala i Alfonso García de Vinuesa el 1986 va castigar la memòria en un instant. Els dos espanyols van arribar junts a l'entrada a Eau Rouge durant la carrera de F-3000 a Spa i tots dos van acabar a l'hospital. Fernando Alonso i Lewis Hamilton també van entrar aparellats al més famós dels revolts, però el bicampió va sortir davant del seu gran rival després de fer emmudir els milers d'aficionats que se situen en aquesta zona màgica. Aquí es va acabar de decidir la carrera.

Alonso no només li va mullar l'orella al seu company a Eau Rouge (Aigua Vermella), també a Le Source (La Font), un angle de 160 graus que disfruta de l'honor d'haver albergat l'amuntegament de cotxes més gran de la història de la F-1: 13 monoplaces van quedar fora de carrera al gran premi del 1998.

Fins a aquesta frenada va arribar Kimi Raikkonen al capdavant, tranquil, per fora, com si darrere no hi vingués ningú. Felipe Massa va intentar colar-se per dins, però es va passar de frenada. Alonso, just darrere seu, va veure "una possibilitat d'a- vançar" el brasiler però el Ferrari "es va recuperar bé" i l'espanyol, en canvi, havia hagut de frenar més del compte per no menjar-se Massa. Així que se'n va anar cap a l'exterior "per poder accelerar abans" i allà hi havia Hamilton. No cabia ni un paper de fumar entre el pneumàtic davanter d'Alonso i el pontó de l'anglès. Hamilton va optar per travessar l'estreta línia d'herba i aprofitar l'asfalt de l'escapatòria per accelerar a fons.

DUES INTERPRETACIONS "No ha sigut una sortida gaire esportiva", es va queixar Hamilton. "Resulta estrany que algú que se sol queixar que els altres són antiesportius et faci fora de la pista", va afegir. Alonso en té una altra visió. "He buscat l'exterior per accelerar abans. Hamilton s'havia d'haver parat, però ha utilitzat l'escapatòria, que és una zona de seguretat, per seguir. Si hi hagués un mur com en anys anteriors, s'hauria d'haver aturat".

Simplement, li va fer tastar a Hamilton la seva medicina. ¿O què es pensaven? Hi ha un títol en joc, cap amistat, i tota la mala llet possible, sempre dins del reglament. També va donar a Hamilton més líquid del seu pot a Eau Rouge, aquest terrible revolt que comença en baixada, acaba en pujada amb un ràpid canvi de direcció, una espècie de brutal patacada al cotxe i al pilot, que a 316 quilòmetres per hora es converteix en una diminuta escletxa premuda entre forces G (de la gravetat) en quatre sentits. I per aquí Alonso va ficar el cotxe abans.

La carrera semblava acabada després de la primera volta. O gairebé. Mentre Raikkonen fulminava el cronòmetre volta a volta, amb la força d'un corró, amb la precisió d'un rellotge, Massa va complir la seva funció d'escuder. Ha estat pitjor que el finlandès i ha arribat el moment que a Ferrari apostin la carta del millor per al títol de pilots. A més, amb ell ha arribat el títol de constructors.

Notícies relacionades

Només faltava comprovar si l'estratègia podia canviar les coses entre Alonso i Hamilton. L'asturià es va aturar a la volta 15 amb tres segons sobre l'anglès, que va parar un gir més tard amb tota la informació sobre la gasolina que havia carregat Alonso. "Aquesta és la igualtat d'oportunitats que pregona Dennis", va dir algú al Brand Centre de McLaren. Així que Hamilton va aprofitar la xivatada i va carregar més combustible per intentar passar l'espanyol a la segona parada. I aquí va patir la tercera remullada del dia. Alonso va volar al segon stint i es va tornar a aturar al box amb 4,8 segons d'avantatge, prou per aguantar l'emboscada del seu company.

Hamilton va tirar 4 voltes més. Tenia molt difícil eixugar l'avantatge, fins i tot amb menys gasolina, però totes les seves opcions es van acabar d'esfumar quan Alonso, amb pneu- màtics tous i carregat de gasolina, va donar una exhibició en aquests 4 girs en què a penes va perdre unes dècimes. Enrabiat, l'anglès va intentar anar-se'n de Spa amb la volta ràpida McLaren, una dada per a la galeria, pur maquillatge que quasi li costa el títol quan el seu McLaren se'n va anar per l'escapatòria en un núvol de pols a 2 voltes del final.