DAVANT EL COMBINAT DELS EUA
La Generalitat insta la selecció catalana de futbol a jugar sense autorització
La secretària general d'Esports qualifica l'actitud com "un acte de sobirania"
El Govern de la Generalitat, a través de la seva secretària general d'Esports, Anna Pruna, ha instat la selecció catalana a jugar l'amistós que tenia previst contra el combinat dels Estats Units el 14 d'octubre, tot i no comptar amb l'autorització de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF).
Pruna ha qualificat aquesta rebel·lió en declaracions a RAC-1 com "un acte de sobirania" i ha explicat que, des del seu departament, s'assessora en aquests moments el president de la Federació Catalana de Futbol (FCF), Jordi Roche.
"Tenim clar que les nostres federacions tenen personalitat jurídica pròpia, no som una sucursal", ha manifestat la secretària general d'esports, que ha confirmat el viatge de Roche a Chicago per reunir-se amb els seus homòlegs nord-americans.
Als EUA no hi ha problema
Segons ha precisat Anna Pruna, s'han establert converses amb els responsables federatius dels Estats Units "i no hi ha problema a jugar". "Allà no entenen res, perquè tenien drets televisius venuts i les dates són de les establertes per la FIFA", ha dit Pruna, que ha reiterat que la FCF comptarà amb "el suport del govern" de la Generalitat.
La política d'Esquerra Republicana de Catalunya ha dit, a més, que si es juga el partit sense autorització deixarà de ser "un partit de costellada". "Ens ho hem de creure, és l'únic que falta", ha dit Anna Pruna un dia després que el president del Barcelona, Joan Laporta, reclamés una implicació més gran en aquest assumpte dels polítics catalans.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»