Debat blanc-i-blau

Espanyol – Celta: ¿Recolza les últimes promocions d’entrades del club per als partits de casa?

  • El club intenta millorar les xifres d’assistència amb iniciatives atractives que atrauen més públic, però no acaben de convèncer tots els socis.

  • El debat està obert i el nostre trio habitual d’analistes periquitos d’EL PERIÓDICO es mulla.

Espanyol – Celta: ¿Recolza les últimes promocions d’entrades del club per als partits de casa?

RCDE

4
Es llegeix en minuts
El Periódico

La recta final de la Lliga s’aproxima i l’Espanyol es juga la vida en cada partit, especialment a casa, on ha de treure tants punts com pugui per evitar patiments. Ningú vol viure moments com els del 2020, quan el club va baixar a Segona en la minilliga de la covid.

Les xifres d’assistència a Cornellà no són les millors, amb una mitjana de 19.702 espectadors, que suposa el 49% de l’aforament de l’estadi. Només el Celta, precisament el rival d’aquest dissabte, té registres més dolents a Balaídos (44%). L’Espanyol ha llançat promocions d’entrades les últimes cites per millorar l’ambient. La idea, a simple vista, sembla molt bona, però no acaba de convèncer tots els socis. El trio d’analistes periquitos d’EL PERIÓDICO es mulla sobre la qüestió.

Ernest Alós: «No ho veig com un engany per a l’abonat, sinó com un plus»

Ens ha quedat un camp molt gran per a vint-i-escaig mil abonats, als quals s’han de restar els que fallen per culpa dels horaris. I els que paguen el carnet quan creuen que serà un any de gairebé UEFA i es desinflen quan veuen que passa el mateix de sempre. I les 15.000 cadires que sobren ni tan sols serveixen per omplir-les de visitants i fer caixa (ja ni amb el Betis ni amb el Reial Madrid), en temps de decadència del futbol com a espectacle en directe i en competència televisiva amb aquest Pressing Catch futbolístic de Piqué. El picot tampoc seria rendible.

Així que promocions per omplir-lo, perfecte. Millor carnets a meitat de preu, tenint en compte que l’espectacle de l’equip sempre és la meitat del que es promet (no, hi ha anys, com aquest, o el de Caleri i Ferreyra, en què no es podia esperar gaire més) i que els dies amb horari decent, el mateix. O invitacions a escoles, però en massa, a l’estil senyor dels caramels. I si són entrades ‘low cost’, però només disponibles per a socis, per què no. No ho veig com un engany per a l’abonat, sinó com un plus, això de convertir-ho en ‘dealer’ d’entrades per a família, amics i coneguts.

Jose Real: «Entrades barates o regalades, un insult per al soci» 

Tots volem que el nostre temple s’ompli jornada rere jornada i sigui l’olla a pressió que va ser els primers anys de l’era Cornellà, però que no ens prenguin per tontos els que fa anys que paguem religiosament per un abonament que, llevat de sentimentalismes, no val, ni de lluny, el que desembutxaquem. És tremendament injust que el club vengui com a «avantatge per als abonats» la possibilitat d’adquirir una entrada a preu de cost que disfrutarà qualsevol menys qui paga una pasta per tenir un seient fix a l’RCDE Stadium.

L’estadi ha de tenir una bona entrada sempre, no només quan venen mal dades. I aconseguir-ho no implica entrades obsequiades o gairebé. Passa per una campanya de captació d’abonats realment atractiva i per un projecte esportiu seriós, amb cara i ulls. I ja que la segona opció sembla una utopia, el mínim és millorar-ne la primera. Abaixin els preus dels abonaments a la meitat i ja veuran com l’aficionat hi respon. I no vinguin amb la cançó que fent això el producte es devalua. Ja ho fan constantment quan es veuen amb l’aigua fins al coll i ‘regalen’ localitats mentre el soci continua passant per l’adreçador. Així no.


Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Judit Bertran: «Em sembla bé però és una injustícia per als abonats»

Tot i que soni una mica ambigu i hipòcrita, que l’Espanyol ofereixi entrades per als socis a 10 euros em sembla bé perquè més periquitos s’enganxin i vinguin al camp, però alhora és una injustícia per als abonats. 

Ja són nombroses les promocions que s’han fet (i les que falten) per omplir una mica més el camp, ¿però de què serveix que es vulgui ‘potenciar’ l’afició local amb ofertes quan no estàs oferint cap benefici a l’abonat? Sí, podrem passar la temuda barrera dels 20.000 espectadors, però al final l’abonat de sempre pensarà que li sortiria bastant rendible ser soci sense seient i aprofitar totes les ofertes que es facin abans que un abonament anual.

En cas que els carnets fossin més barats, la història seria diferent. Però el club no pot pretendre cobrar els abonaments a preu d’or (i això que jo hi tinc descompte per ser jove) i després fer aquesta mena d’ofertes perquè no hi ha assistència. Una de dues, o s’abaixa el preu dels abonaments a un de raonable, o es canvien les promocionsde tal manera que no es devaluï l’abonat i no se senti insultat.