Dona i esport. Patrocini

L’empresa espanyola que pot emportar-se el premi al millor patrocini europeu

Iberdrola ha sigut la guanyadora en la categoria patrocini dels Premios Nacionales de Marketing pel seu impuls a l’esport femení i representarà el nostre país als European Sponsorhip Awards.

L’empresa espanyola que pot emportar-se el premi al millor patrocini europeu
2
Es llegeix en minuts

Si en diuen esport femení... ¿En quina empresa pensa? La majoria de la població cita Iberdrola, com a mostra el ‘Baròmetre de patrocini esportiu 2020’ elaborat per SPSG Consultoria i reflecteixen també els indicadors interns del mateix grup energètic. Aquesta empresa va ser la pionera a impulsar la igualtat a través de l’esport i convertir aquest principi en un dels seus valors essencials, una aposta decidida que li ha valgut no només el reconeixement a peu de carrer, sinó també de l’Associació de Màrqueting d’Espanya.

En la seva vocació per reconèixer les bones pràctiques del sector, aquesta associació ha premiat recentment Iberdrola en la nova categoria patrocini dels seus Premios Nacionales de Marketing (PNM). En la seva resolució, el jurat ha valorat la capacitat d’involucrar tota l’empresa i el gran recorregut a llarg termini del seu projecte.

L’encarregat de recollir el guardó va ser el director de Marca, Patrocinis i Publicitat d’Iberdrola, Juan Luis Aguirrezabal, que remarcava: «El 2015, assumim el compromís de treballar per la igualtat de gènere i l’empoderament de la dona. D’aquesta manera, a més de continuar impulsant els èxits de l’esport espanyol, apostem per promoure l’esport femení amb la convicció que, a través de les nostres actuacions en aquest àmbit, lluitem per la igualtat d’oportunitats i pels hàbits de vida saludables».

Es pot destacar que la nova categoria de Patrocinio en els PNM obeeix a la importància a què aquest ha arribat en les empreses, ja que cada vegada es demanda més a les marques i es busquen noves maneres de connectar amb els consumidors i de viure i compartir experiències diferents. Quan parlem de patrocini no només ens referim al patrocini esportiu, sinó també al patrocini dins d’altres àmbits com el cultural, artístic, musical, etc.

A més, el 2020 l’Associació ha arribat a un acord amb l’European Sponsorship Association (ESA) pel qual el guanyador d’aquesta categoria participarà, com a representant d’Espanya juntament amb altres països europeus, en la categoria de millor patrocini europeu dins dels European Sponsorship Awards que se celebren també anualment.

European Sponsorship Awards

El pròxim mes de febrer s’anunciaran els guanyadors i tindrà lloc a Londres la cerimònia d’entrega dels European Sponsorship Awards, en els quals Iberdrola opta a un premi.

Notícies relacionades

Els premis de l’Associació Europea de Patrocini (ESA) són el pinacle del reconeixement de patrocini europeu i guanyar-ne un situa la companyia triomfadora en l’elit d’aquesta parcel·la del màrqueting. Les organitzacions que van guanyar un premi de l’ESA el 2021 van ser Cadbury, Häagen-Dazs, Jeep, O2, Old El Paso (General Mills), París Saint-Germain, Transport for London i Virgin, entre d’altres.

Si bé hi ha diferents premis centrats en la disciplina del màrqueting esportiu, els premis de l’ESA tenen l’abast geogràfic i l’enfocament més amplis, ja que inclouen tot el territori europeu i cobreixen totes les àrees de patrocini. Tenen 18 categories i inclouen l’esport, la radiodifusió, els mitjans de comunicació, les arts, la cultura i el patrimoni, el medi ambient, les organitzacions benèfiques i la comunitat.

Iberdrola, dona i esport