Candy Crush: "Si crea addicció s'hauria de regular"

"L'empresa King, amb seu a Barcelona i responsable del popular joc, crearà 150 nous llocs de treball", assegura el director

Jan Wedekind, el director de negocis de l’empresa King.

Jan Wedekind, el director de negocis de l’empresa King.
Candy Crush Saga Nivell 110

/

4
Es llegeix en minuts

Unir tres caramels del mateix color és simple, però a la vegada és el complicat objectiu de 'Candy Crush', el joc estrella del moment, que ha aconseguit xifres de rècord: 500 milions de descàrregues i 132 milions de jugadors a tot el món. Jan Wedekind és director de negocis de l'empresa King, l'estudi que ha creat el títol d'aquest joc qualificat de fenomen de masses.

Avui dia hi ha més de 150.000 milions de partides jugades i  1 de cada  23 usuaris de Facebook són fans d'aquest joc. ¿Com va néixer el fenomen 'Candy Crush Saga'?

Va néixer a Suècia i, com tots els jocs de King, el van crear equips molt petits, formats per poca gent, i que durant pocs dies van pensar un joc que pogués agradar als creadors de King i va resultar ser una idea brillant perquè ens va enganxar a nosaltres mateixos des de l'inici. És un èxit d'equip.

¿En què es van inspirar?

Hi ha una mecànica base de 'Candy Crush' que es denomina "barreja de 3": puzles simples, una mecànica aplicada a nombrosos jocs d'unir elements i que els usuaris han d'aprendre a jugar ¡amb només 1 minut!. Si a aquests factors hi sumes el 'fenomen caramel' neix 'Candy Crush'.¡No conec a ningú a qui no li agradin els caramels! Atrauen tant els nens com els avis.

"Busquem treballadors a Barcelona"

Fa unes setmanes llegia que la vostra empresa King, amb seu a Barcelona i responsable de 'Candy Crush', crearà 150 nous llocs de treball. ¿Som una ciutat clau per incubar aquesta mena de projectes?

Sens dubte, i encara queden unes 50 places de noves posicions a Barcelona amb la creació d'aquest estudi de desenvolupament. Amb poc més d'un any a Barcelona, hem duplicat els empleats fins a sumar 300 treballadors abans d'acabar el 2013.

¿Quins perfils busqueu?

De tots els nivells: desenvolupament, programadors de Java, Flash, suport al client… A la web apareixen totes les ofertes i les places que encara estan disponibles.

“'Candy Crush' té un factor X, una cosa que no es pot  preveure”

A la xarxa de Facebook és on la majoria de gent comença a jugar. El rei de xarxes us ha ajudat molt en la seva repercussió mundial…

Sí, Facebook ha sigut la base per poder connectar de manera massiva aquest joc social, perquè es juga més bé amb els amics. T'ajuden a passar nivells, et donen vides i si no existís l'eina de Facebook, l'èxit hauria sigut molt més petit. S'ha de recordar que crear un joc per a Facebook no és gens difícil, qualsevol desenvolupador petit pot instal·lar a la xarxa de Mark Zuckerberg un joc que hagi creat, per més humil que sembli. No hi ha posicions especials a Facebook, qualsevol pot desenvolupar una eina per a aquesta xarxa, sempre que no incompleixi uns determinats paràmetres.

¿I 'Candy Crush' ha pagat a Facebook?

No, en absolut. Simplement hem pagat la publicitat per fer-nos més visibles en aquesta xarxa, però com faria qualsevol empresa amb un producte que vol que es vengui. El nostre èxit a Facebook és gràcies al fet que la gent s'ha tornat addicta al joc a través de la xarxa social per excel·lència.

"Si veiem que un usuari comença a gastar diners, li enviem un avís"

Però ja s'han detectat algunes "víctimes" col·laterals per aquesta addicció al 'Candy Crush'. Mals d'esquena, poques hores de son, falta d'atenció en les tasques més quotidianes. ¿És un joc o una addicció?

Nosaltres hem creat un joc i la gent s'hi ha tornat addicta. Ara mateix no conec cap estudi que indiqui que jugar al nostre joc sigui verdaderament una addicció negativa, més enllà de dedicar temps a una cosa que et diverteix. A més, hem desenvolupat un entreteniment que no suposa un malbaratament econòmic i si veiem que un usuari comença a gastar diners li enviem un avís del seu consum. Volem que la gent es fidelitzi amb els nostres jocs, més enllà de 'Candy Crush'.

¿A partir de quina xifra de diners gastats envieu aquest avís?

Quan l'usuari s'hi ha gastat més de 30 euros a la setmana. Nosaltres no busquemos l'inversor, potenciem que el nostre jugador s'ho passi bé jugant amb els jocs creats per King.

"Si es detecten excessos d'addicció, s'ha de regular els jocs d'internet"

Segons la Unitat de Joc Patològic de l'Hospital de Bellvitge, els jocs a través de les xarxes socials augmenten la ludopatia entre els joves. ¿Hi ha una regulació en aquest sentit?

No, només hi ha límits d'edat i de cost. Però realment crec que si en algun cas es detecten excessos d'addicció, sí que s'ha de regular. Però el nostre model de negoci no busca el jugador addictiu i, per tant, crec que una futura regulació no ens afectaria.

Notícies relacionades

El 3 d'octubre vau llançar 'Papa Pear Saga', el primer joc desenvolupat íntegrament a la seu catalana de la companyia. ¿Podrà superar l'èxit de 'Candy Crush'?

¡Tant de bo! Estem molt orgullosos d'aquest joc, que ja està a punt en tots els dispositius i a Facebook . Tenim molta esperança, però sabem que l'èxit de 'Candy Crush' té un factor X, una cosa que no es pot programar, que no s'ha pogut preveure.