BÚSTIA CIUTADANA
Petit tresor a reformar
El templet modernista del parc de Can Buxeres, a l'Hospitalet, serà reparat ben aviat

Templet modernista del parc de Can Buxeres, a l’Hospitalet, divendres passat. /
"El parc de Can Buxeres, probablement el més important de l’Hospitalet, compta amb un jardí modernista presidit per un templet que actualment es troba en bastant mal estat», avisava en una carta a Entre Tots Roger Bastida, historiador de l'art i veí d'aquesta ciutat. "Aquesta és una peça única del modernisme a tot Espanya. La decoració del seu mosaic va ser realitzada per Lluís Bru, mosaiquista del Palau de la Música Catalana o de la casa Lleó i Morera", detallava Roger, inquiet pel futur d'aquest petit tresor: "Cada dia que passa la seva degradació va a més. Ha perdut moltes tessel·les, presenta esquerdes i entre les fissures han començat a créixer males herbes. Fa temps que es va desprendre un fragment de la seva cornisa, i un segon despreniment podria ser irreversible".
Efectivament, l'estat actual del templet dista bastant del dels cuidats jardins que l'envolten. El deteriorament que pateix és evident, i fa que els visitants a penes s'aturin a apreciar-lo.
Notícies relacionadesPerò hi ha bones notícies per a Roger i per a tots els que comparteixin la seva preocupació. L'Ajuntament de l’Hospitalet no sols és conscient de l'estat del templet, sinó que posarà fil a l'agulla immediatament. Ja està aprovat el projecte de reparació d'aquesta peça arquitectònica, "de gran importància patrimonial i cultural", amb un pressupost de més de 80.000 euros, i l'inici de la seva execució està programat per al pròxim 14 de setembre, informen fonts municipals. Les obres, segons les mateixes fonts, "comprendran la restauració de les baranes de ferro, diverses reparacions a la cúpula, el fris superior i la volta interior, i la substitució de totes les columnes per altres de similars en dimensions, forma i acabats, entre altres millores".
Una resposta que –a l'espera de l'inici efectiu de les obres– satisfà plenament Roger Bastida: "Al templet li fa molta falta", recalca. El parc de Can Buxeres està, a més, en ple procés d'ampliació, amb una inversió municipal de més de dos milions d'euros.
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Medi ambient Experts asseguren que Catalunya necessita noves xarxes de transport d’energia malgrat el rebuig de les MAT
- Barcelonejant Collboni poda roses i Pilar Eyre tanca la nit
- Entrevista Jordi Bertomeu, investigador del Vaticà: «Som davant el conclave més universal i també més incert»
- Nova zona verda Els veïns atapeeixen les noves Glòries en la seva inauguració malgrat la pluja: «Vaig pensar que no ho veuria acabat»
- Previsió meteorològica Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana