BÚSTIA CIUTADANA
Por de ser atropellat
A la Meridiana amb Maria Claret, els cotxes travessen a gran velocitat una via en principi de vianants
"S'ha habilitat una nova entrada des de l'avinguda de la Meridiana al carrer Sant Antoni Maria Claret per sobre d'una nova calçada de vianants. Aquesta és més ampla que abans, és un espai clarament de vianants, així ho interpretem els veïns. Però els qui la fan servir es troben de sobte amb una sorpresa majúscula: un vehicle entra sense previ avís a la calçada i la creua de cap a cap". Aquesta és la denúncia de Gabriel Babiloni (50 anys, Barcelona), veí del carrer Sant Antoni Maria Claret, que no entén l'última reforma que l'Ajuntament de Barcelona ha fet a la cruïlla que dóna entrada a aquest carrer. Gabriel assegura que hi ha hagut diversos altercats entre conductors i vianants, algun dels quals gairebé va acabar en atropellament. En aquesta cruïlla hi convergeixen una de les avingudes de Barcelona amb més circulació de vehicles i un carrer en què la velocitat i l'afluència d'automòbils és clarament inferior.
Aquesta situació afavoreix que els ensurts dels veïns siguin continus: "Alguns vehicles no passen a velocitat moderada. Els vianants s'aturen a xerrar o a jugar amb els nens a la cruïlla. Quan algú no reaccioni a temps, el resultat no serà el mateix" adverteix Gabriel. Marta Guinart, del departament de premsa del districte de Sant Andreu, informa que aquesta mena de reformes "s'aplica habitualment en vies principals de la ciutat, com a Diagonal o Balmes. L'objectiu és donar prioritat als vianants i forçar una reducció dràstica de la velocitat dels vehicles amb el desnivell de la mateixa vorera. D'aquesta manera els vianants es poden apartar a temps i deixar passar als vehicles". També indica que la reforma es va decidir a partir una petició veïnal elaborada en un dels Consells del Barri. Tot i això, Gabriel assegura que, a més d'haver convertit el seu carrer de tota la vida en una via únicament d'entrada des de l'avinguda Meridiana, aquesta reforma genera entre els veïns una gran por de ser atropellats. I és que els conductors no interpreten que sigui un carrer de vianants en què han de circular més a poc a poc per precaució.
Envia'ns la teva denúncia o queixa aquí.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols