EN RUTA
Girona, una ciutat per redescobrir l'arc de Sant Martí
A només 100 quilòmetres de Barcelona, aquesta ciutat ofereix estampes singulars com les conegudes cases pintades del XIX sobre el riu Onyar

girona
Girona és una d’aquestes ciutats que cal conèixer caminant i, si és possible, en companyia. Res tan suggeridor com començar a la muralla, iniciada al segle IX i continuada en època medieval, des de la qual hi ha una vista única del centre històric (Barri Vell). Res com recórrer els carrerons del Call, del qual es diu que és el barri jueu més ben conservat d’Europa, i capaç de portar el viatger –en uns quants passos– de tornada a l’edat mitjana.
Estils romànic, gòtic i barroc
Notícies relacionadesA la zona alta de la ciutat hi ha la catedral, on conviuen els estils arquitectònics del romànic, gòtic i barroc. Una curiositat: la seva nau gòtica és, amb els seus 23 metres, la més ampla del món. Punts d’interès són també l’església de Sant Nicolau i el monestir de Sant Pere de Galligants, tots dos del segle XI i alguns dels millors exemples del romànic a Catalunya.
El viatger no pot anar-se’n de Girona sense passar el pont de ferro d’Eiffel, des d’on tindrà la millor vista de les cases pintades de colors sobre el riu Onyar. El lloc perfecte per descobrir que hi ha molts arcs de Sant Martí al camí.
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- ¿Ningú vol dimissions?
- Dijous 30 d'octubre a las 18:30h El Periódico et convida a participar en el nou #afterwork, L'Hospitalet 100 anys de ciutat
- Barcelona Andrea Tova, mexicana a Catalunya: “Em vaig equivocar de país. No sabia que parlaven català”
- REIVINDICACIONS L’intrusisme inquieta els anestesistes: «Hi ha metges no especialistes que estan realitzant sedacions i això comporta greus riscos»
- Premi Planeta Juan del Val, guanyador del premi Planeta 2025: «Hi ha massa escriptors educats, l’art ha de tenir cert afany de provocació»
- «El president de la pau» ¿És veritat que Trump ha parat 8 guerres? ‘Fact check’ sobre l’afirmació del president dels EUA