ENTREVISTA EN COL·LABORACIÓ AMB BBVA

«Ajudem els nostres clients que aconsegueixin els seus objectius»

EPAS Trade fabrica peces a mida segons plans dels clients, seguint els seus materials, acabats i qualitat

Miquel Sorolla, responsable d'operacions, detalla els primers passos d'una empresa nascuda l'any passat

emas

emas

3
Es llegeix en minuts
V. F.

-EPAS va néixer el 2019 per oferir serveis de fabricació, com han estat els seus primers passos en una època particularment difícil?

-Com és ben sabut, l’inici d’una empresa sempre és un repte i has de trobar la forma que el mercat vegi en el teu producte unes característiques addicionals i que els pugui aportar un nou valor. Els primers mesos vam tenir una gran acceptació i això ens va ajudar en el moment que va arribar la pandèmia. Ha estat una etapa molt dura per a tothom, tant en l’àmbit empresarial emocional, al veure com algunes empreses van haver de parar part de la seva activitat. De totes maneres, fins i tot sent un any molt complicat, les crisis permeten aprendre moltes coses i estem orgullosos d’haver pogut donar suport a tots els que n’han necessitat. També ha permès crear noves sinergies amb nous clients i col·laboradors que abans d’aquesta pandèmia no teníem.

-Ofereixen serveis de fabricació per a diferents indústries fabricants, com la de l’automòbil. Quin valor afegit els aporten?

-A EPAS Trade realitzem serveis de fabricació i subcontractació per a empreses fabricants de maquinària. Fabriquem peces a mida segons plans dels clients, seguint els seus materials, acabats i estàndards de qualitat. Tenim diferents perfils, principalment, fabricants de maquinària a mida i de maquinària de sèrie. També fabricants de producte, on servim peces de recanvi per a les seves línies de producció actuals. Principalment és un tema de capacitat de producció, que, afegit a un cost ajustat, fa que puguem ajudar els nostres clients a aconseguir els seus objectius. Tot això és possible perquè tenim un ampli parc de proveïdors i el nostre objectiu és poder gestionar part de la fabricació dels nostres clients, d’aquesta manera ells es poden focalitzar en les seves activitats de valor afegit i innovació.

-Des del primer moment han optat per treballar en diferents països. Quina és la clau per internacionalitzar-se?

-L’empresa es va constituir l’any passat amb un primer posicionament focalitzat en clients locals, a fi de poder ajudar-los a aconseguir ser més competitius internacionalment. De totes maneres, com que tenim una àmplia experiència de més de 25 anys en altres empreses dins de l’àmbit de fabricació de béns d’equipament en diferents sectors, fa que tinguem contactes en diferents mercats, i és per això que ja hem iniciat activitats en altres països com Polònia i Mèxic. La clau és anar pas a pas, primer amb un pla de viabilitat i anàlisi dels mercats on poden ser profitosos els teus serveis. Segur que en un futur apareixeran noves propostes de col·laboració en l’àmbit internacional i que seran atractives per a totes les parts.

-Quin suport han rebut de BBVA per encarar aquest procés?

-Des d’un inici, BBVA va creure en el nostre projecte i ens va ajudar en totes les solucions per a la nostra empresa. És molt important tenir una entitat darrere que et pugui oferir tot el suport que una empresa de nova creació pugui necessitar. Incloses les que sorgeixen en moments com l’actual o puguin aparèixer en un futur. L’experiència que ells tenen sobre els requisits que un empresa pot tenir en les diferents fases et dona una tranquil·litat enorme.

-Quines previsions tenen per al futur més immediat?

Notícies relacionades

-La bàsica és la consolidació de l’empresa i la fidelització dels clients. Tenim clar que el principal objectiu és buscar l’excel·lència i, per tant, segur que hem de continuar millorant pel que fa a0 qualitat i lliuraments, així com ajudar a fer créixer el teixit industrial en aquest país. Tenim un repte molt important en el suport a noves empreses i les noves tecnologies que es puguin anar creant al voltant.

La nostra visió estratègica està relacionada amb les necessitats que puguin sorgir al voltant dels nostres clients i, per tant, hem d’augmentar el grau d’implicació en tots i cada un dels desafiaments que puguin sorgir en un futur, segur que ens exigirà incrementar les nostres competències.

Temes:

BBVA