SECTOR IMMOBILIARI

ProntoPiso demostra la compatibilitat entre 'real estate' i teletreball

L'empresa espanyola va apostar des dels seus inicis per la digitalització del sector i ha aconseguit resistir a les circumstàncies i dificultats del confinament establert per la crisi sanitària

foto-prontopiso

foto-prontopiso

3
Es llegeix en minuts

En els últims mesos les qüestions relacionades amb el ‘real estate’ i el teletreball s’han convertit en el centre del debat entre les tertúlies professionals del sector. Una de les conclusions a les quals s’ha arribat és que el ‘real estate’ no està preparat per teletreballar.

Si hi suméssim l’afegitó «com tampoc ho estan la majoria dels sectors», seria cert. No obstant, des de la immobiliària ProntoPiso han apostat per fixar-se en els casos que sí que han sabut adaptar-se a les circumstàncies i han fet del teletreball el mitjà per reforçar la digitalització d’un model de negoci tradicional.

Crida l’atenció veure que, lluny de tancar, ProntoPiso ha assumit un bon percentatge de professionals del ‘real estate’ que, de la nit al dia, es van quedar sense feina.

Des del 2011, el sector immobiliari ha representat una mitjana del 10% del PIB espanyol. Si fem la vista enrere, el 2019 es va tancar l’exercici amb 492.594 hipoteques constituïdes. Ara és una xifra que sembla complicat repetir, ja que el país està immers en una aturada de tota activitat econòmica.

Una de les primeres empreses a apostar per la digitalització

El teletreball era una realitat abans de la crisi pel coronavirus. Pocs el van veure venir i menys van ser els que van saber anticipar-s’hi. Ara, durant el confinament, s’ha convertit en una exigència. I en el futur les empreses hauran de ser capaces de fluctuar entre el treball presencial i el remot amb naturalitat.

ProntoPiso va ser una d’aquestes empreses que ho van apostar tot a l’entorn digital i, potser abans del previst i per un motiu impossible de vaticinar, el temps li ha donat la raó i sobreviu gràcies al teletreball.

El coronavirus fa estralls en la societat espanyola. D’una banda, hi ha les xifres personals, i d’una altra, les empresarials. No són poques les empreses, entre les quals agències immobiliàries tradicionals, que han hagut de tancar. Una cosa que ha suposat una pèrdua de capital humà. Molts professionals del ‘real estate’, agents immobiliaris amb molta experiència, han descobert els beneficis del teletreball a ProntoPiso.

Tal com ho veu el director de màrqueting de ProntoPiso, Jesus Pérez Pico, «el ‘real estate’ té prou marge per ser desestancat i rellançat procurant que els seus professionals treballin com més millor des de les seves cases incloent-hi les reunions que es poden celebrar via videoconferència. Això redueix les sortides a les visites als immobles per vendre i les cites amb notaris per rematar les vendes». Aquesta és la fórmula ProntoPiso, que no només està donant bons rèdits i s’està mantenint activa, sinó que també s’està reforçant durant la quarantena.

Nous treballadors que es van quedar sense feina

Des del punt de vista empresarial, la immobiliària ha sabut moure’s per tancar acords amb grans fons i tenidors de cases a fi d’augmentar el nombre de vivendes disponibles al seu portal. I des del punt de vista laboral, està assumint no només els qui ja treballaven amb ells abans de la quarantena, sinó que ProntoPiso està demostrant que, almenys dins del sector immobiliari, qui vol treballar ho pot fer.

Per a Jesús Pérez, «ProntoPiso està assumint molts agents immobiliaris que d’un dia per l’altre es van quedar a les seves cases, sense poder anar a treballar i les empreses dels quals no tenien els recursos necessaris ni la tecnologia per poder continuar teletreballant».

A ProntoPiso aquest recurs digital per al teletreball es diu Realtus. Es tracta d’una plataforma digital que permet a l’assessor immobiliari organitzar, supervisar i executar les seves tasques de manera digital i compta amb múltiples suports sense cap cost, com ara disposar d’una centraleta que canalitza totes les trucades, un fotògraf professional, posicionament d’anuncis en webs especialitzades i assessors legals que faciliten el dia a dia del professional que confia en ells.

Fruits de la inversió digital

Aquesta immobiliària digital va apostar per diferenciar-se i ho va fer mitjançant la digitalització del sector per millorar els marges de beneficis i simplificar la vida personal i professional dels qui confiessin en el teletreball.

Notícies relacionades

Ara estan collint els fruits d’aquesta aposta acollint, dia rere dia, molts professionals que, bé pel boca a boca, bé perquè ho troben a internet, han descobert que es poden registrar en la plataforma de ProntoPiso per continuar treballant com a agents immobiliaris, fins i tot durant la quarantena. Sense cap gènere d’exclusivitat i podent, fins i tot, mantenir la relació professional amb la seva actual agència immobiliària.

El teletreball està demostrant ser la clau de l’adaptació per sobreviure en molts mercats laborals, i l’immobiliari no podia quedar-se enrere. De fet, sembla ser la clau perquè ProntoPiso disposi, a data d’avui, de la xarxa d’agents immobiliaris més gran de tot Espanya i continuï creixent malgrat el confinament.