PREMIS EMPRESA DE L'ANY

Holaluz i la nova energia

La companyia elèctrica catalana guanya el Premi Inicia d'EL PERIÓDICO per la seva aposta per les renovables i renova els serveis energètics pensant en el consumidor. L'autoconsum obre noves expectatives

1

1

3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Els experts asseguren que un terç dels espanyols no saben llegir el rebut de la llum per l’excessiva complexitat i que tres de cada cinc fan front a les pujades de l’electricitat restringint el consum de la seva llar fins i tot a costa d’empitjorar la qualitat de vida. Davant d’aquest panorama, companyies com Holaluz són una via d’innovació i renovació a l’incorporar a la seva oferta de serveis com a companyia altres sistemes de tarifació personalitzats, orígens energètics compromesos amb el medi ambient i una estratègia empresarial orientada a fomentar cada vegada més l’autoconsum. 

Oriol Vila, Ferran Nogué i Carlota Pi són els enginyers que es troben darrere d’Holaluz, companyia catalana que comercialitza electricitat 100% renovable adaptada a la nova demanda. Tot i que ofereixen gas com a servei complementari fins que l’electricitat neta sigui l’única via energètica de les llars, l’aposta estratègica d’Holaluz és “crear un nou estàndard per a la vida de les persones sustentat en l’ús racional de l’energia, l’emmagatzemament i l’autoproducció”. La firma ja té 180.000 clients a tot Espanya i va superar els 180 milions d’euros de facturació, amb un creixement l’any passat del 65%.

Acord internacional

L’últim acord estratègic de la companyia ha sigut amb Tesla, gràcies al qual ha pres una posició clara en l’àmbit de l’autoconsum. L’aliança converteix Holaluz en l’instal·lador certificat de les bateries intel·ligents de Tesla per a tot Espanya. “Des d’Holaluz treballem perquè el futur sigui 100% renovable, per això creiem que el sistema ha de transitar d’un model de generació centralitzat no renovable a un model de generació distribuït renovable, on les persones tinguin un paper protagonista i, més enllà de ser consumidors, siguin també productors a través de les seves instal·lacions domèstiques. En aquest entorn, el paper d’Holaluz serà el d’intermediari que posarà en contacte l’oferta i la demanda”, expliquen des de la companyia.

Autoconsum

Notícies relacionades

Els últims canvis legals han suposat l’explosió de l’autoconsum a Espanya i han consolidat l’aposta estratègica que ja havia fet Holaluz en els últims temps. Amb l’entrada en vigor del decret de llei de l’octubre passat, Holaluz es vanagloria que “s’ha aconseguit eliminar el discurs que fins ara estava vinculat a l’autoconsum: que era il·legal, que no era rendible”. Els canvis legals previstos flexibilitzaran encara més el mercat amb la possibilitat d’abocar a la xarxa l’energia generada no consumida. Asseguren a la firma que reben setmanalment centenars de peticions d’ofertes per part dels clients per a la instal·lació de plaques fotovoltaiques. Una desena de vivendes instal·len els seus sistemes autosuficients cada setmana en un canvi que modificarà substancialment el subministrament elèctric a Espanya en els pròxims anys.

Alternativa 

I mentre l’aposta de l’autoconsum creix, Holaluz és l’alternativa per a aquests consumidors cansats de complexitats i desitjosos de tornar a confiar en les empreses subministradores.  Ofereix sistemes de comunicació amb el client adaptats als temps; per ‘email’, Whatsapp, xarxes socials o telèfon. La facturació és mensual. L’aposta per la revolució solar, l’autoconsum i l’ús racional de l’energia d’Holaluz és una línia a seguir en aquest horitzó pròxim de consumidors preocupats pel medi ambient i nous hàbits que sense renunciar al confort estan oberts al canvi.

Guardó pel tracte al client

EL RECONEIXEMENT PREMI INICIA
El guardó vol reconèixer el mèrit de les firmes de recent creació que incorporen estils nous en la seva aposta comercial o serveis. Holaluz ha reinventat un sector anyenc en aposta renovada orientada al client final i amb un component tecnològic molt important. Creativitat i originalitat arriben a un àmbit dominat per grans companyies, gràcies a l’ús exhaustiu de la tecnologia i les eines digitals que aprofiten al màxim les noves formes d’interlocució amb el client. El jurat ha valorat especialment l’esforç de la firma per donar un servei que està avalat per un pla de negoci definit, raonat i realista, que ha sabut encaixar en el context socioeconòmic i avançar-se fins i tot a les normatives legals.

Temes:

Empreses