TERCER CIM XILÈ
Sergi Mingote corona a Xile el volcà més alt del món
L'alpinista de Parets ha ascendit aquest divendres l'Ojos del Salado, als Andes, on es prepara per als últims tres vuitmils del seu gran desafiament
whatsapp-image-2019-03-23-at-223941
Després d’ascendir fa només uns dies i en menys d’una setmana el Cerro Siete Hermanas (4.862 m) i el volcà San Francisco (6.040), l’alpinista Sergi Mingote va ascendir divendres el seu tercer cim xilè, el Nevado Ojos del Salado (6.891 m), declarat el volcà més alt del món i el segon cim més alt de l’hemisferi sud.
El de Parets és des de divendres passat als Andes per aclimatar per a la seva pròxima expedició al Nepal, que, si resulta exitosa, suposaria la consecució del seu projecte esportiu i solidari 3x2x8000 Solidary Project, aconseguint ascendir sis vuitmils en un any i batent així un rècord Guinness.
Per preparar-se per a la seva pròxima gesta, que inclou l’intent d’ascens a l’Everest (8.848 m), el Lhotse (8.516 m) i el Kanchenjunga (8.586 m), els tres al Nepal, Mingote va decidir volar fins a Xile al costat d’uns altres cinc companys, on, amb el també alpinista xilè Juan Pablo Mohr, va ascendir diumenge el Cerro Siete Hermanas, al qual va seguir dimarts el volcà San Francisco.
Aquest divendres, i de nou al costat de la resta de membres de l’expedició, va partir del refugi Laguna Verde, on s’instal·la, cap al gran objectiu d’aquest viatge: l’Ojos del Salado. En poc més d’una hora, Mingote i Morh van arribar a l’últim camp d’altura, el refugi Tejos, a 5.800 metres, on els seus altres quatre acompanyants van decidir abandonar l’intent a cimera.
Cerro Muerto, pròxim objectiu
Notícies relacionadesDesprés de set hores d’ascens des del refugi d’Atacama, primera base del cim, els dos alpinistes van aconseguir coronar el volcà més alt del món, i després d’un “descens ràpid però llarg”, explica Mingote, van aconseguir reunir-se amb la resta de companys per celebrar la cimera a Laguna Verde.
Aquest dissabte, Sergi Mingote ha tornat a partir de nou cap al refugi d’Atacama, des d’on farà cap demà diumenge a una muntanya veïna, el volcà Cerro Muerto (6.488 metres), mentre que la resta de l’expedició intentarà de nou coronar l’Ojos del Salado.
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- L’H, centenari com a ciutat | UNA ENTITAT a l’ALÇA Un club gran amb Alba i Thiago
- Lloc de somni El poble de cinema a 40 minuts de Girona on van rodar 'Joc de Trons'
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- El diari de Noah Salut mental i mitjans de comunicació: entre informar i manipular
- PREMIER PADEL FINALS | ÈXIT DE PÚBLIC La padelmania ocupa BCN amb més de 15.000 persones al Sant Jordi
- LA CRISI BLANCA Xabi Alonso recupera Mbappé per al seu ‘match ball’ de Vitòria
