¿No saps a què dedicar-te? Tenim la resposta

Els perfils especialitzats en administració i direcció d’empreses, màrqueting, transformació digital i consultoria seran alguns dels més demandats per les companyies durant la pròxima dècada

¿No saps a què dedicar-te? Tenim la resposta
3
Es llegeix en minuts

¿A què et vols dedicar? Una pregunta habitual en les converses sobre treball que ara té una nova resposta: llocs de treball relacionats amb l’economia digital i el món empresarial. I ho seran, almenys, durant els pròxims 10 anys, igual com altres ocupacions lligades a la sostenibilitat.

A la mateixa conclusió han arribat diverses veus autoritzades, des de portals especialitzats en el mercat laboral, com Infojobs i Linkedin, fins a organismes globals com l’OIT (Organització Internacional del Treball). I també la Comissió Europea, perquè preveu la creació de 18 milions de nous llocs de treball associats a l’economia digital i la transició energètica, 1,7 d’ells a Espanya, d’aquí a 2035.

EAE Business School, la prestigiosa escola de negocis de Barcelona, és un altre actor amb criteri que aposta per la mateixa evolució del mercat laboral. I, per preparar i formar els pròxims treballadors d’aquests camps, la institució ofereix diversos graus que poden garantir l’èxit professional.

Formacions amb futur

Els graus són en Administració i Direcció d’Empreses i Transformació de Negocis (ADE), i en Màrqueting i Comunicació Digital. I tots dos compten amb la titulació oficial de la UdL, la Universitat de Lleida. A més, es poden realitzar íntegrament en anglès o en modalitat bilingüe, per afavorir així mateix la integració dels estudiants tant al mercat nacional com en l’internacional.

El grau d’ADE i Transformació de Negocis atorga la formació necessària per exercir funcions en l’àmbit general de les empreses i també per a àrees específiques com Finances, Màrqueting, Vendes, Administració General, Comptabilitat i Recursos Humans (RR HH).

El de Màrqueting i Comunicació Digital, per la seva banda, enfoca el pròxim empleat per poder convertir-se en Product Manager i Brand Manager, Especialista en Màrqueting Digital i Posicionament Online, Director de Comunicació Digital, Global Màrqueting Strategy Manager, Mobile Marketing Manager i Director d’ecommerce.

Orientació internacional

Els dos graus, i altres que ofereix l’EAE que també compten amb titulació oficial de la UdL, es caracteritzen per la seva orientació pràctica i metodologia basada en l’experiència i la resolució de problemes. D’aquesta forma, es potencia el pensament crític dels estudiants i les competències necessàries perquè puguin accedir i espavilar-se amb èxit tant al món laboral com en el professional.

Un altre dels valors de l’escola és l’aposta pel perfil internacional de l’alumne, oferint l’opció d’estudiar a l’estranger, gràcies a més de 100 places disponibles a més de 30 universitats de tres continents diferents.

A Europa, a través dels programes Erasmus, hi ha 25 universitats disponibles, entre les quals destaquen la Ludwig Maximilians Universitat Munchen, en Alemania; la ICHEC Bruxelles, a Bèlgica; la Copenhagen Business Academy, en Dinamarca; la Nottingham Trent University, a la Gran Bretanya; la Università Cattolica del Sacro Cuore de Milà, en Italia, i l’Hogeschool van Amsterdam, a Holanda.

En Nord Amèrica, a través de programes d’intercanvi i amb una durada d’un semestre, es pot optar per la Pace University de Nova York, la Kean University de New Jersey i la Université du Quebec, a Mont-real. I a Llatinoamèrica, estan disponibles quatre universitats més: la TEC Monterrey, en México; a Universitat de Lima, al Perú; la Universitat Nostra Senyora del Rosario, a Colòmbia, i la Universitat Internacional de l’Equador, a l’Equador.

Llocs de treball de llarga durada

El departament de Carreras Professional d’EAE Business School tracta d’impulsar, per la seva banda, una ocupabilitat que sigui sostenible en el temps. I, per aconseguir-ho, es treballa amb el futur candidat en la creació d’una marca personal basada en la diferenciació i el valor afegit que pugui aportar cada alumne.

Al camí se l’ajuda a definir els seus objectius professionals i a superar les diferents fases dels processos de selecció, a part d’ensenyar-lo a crear també un CV i un perfil de Linkedin que resulti atractiu per als reclutadors.

A l’últim informe sobre ocupació de l’EAE es reflecteix que el 95,8% dels alumnes que completen els seus graus d’ADE i Màrqueting a l’escola acaben aconseguint una ocupació estable. Els sectors que més contracten aquests estudiants són la consultoria, el màrqueting digital, les finances i els RRHH.

Comunitat de suport

Però el suport, formació i assessorament que l’EAE Business School presta als pròxims empleats no acaba allà, perquè l’escola té un espai, denominat Alumni EAE, que reuneix estudiants, antics alumnes, professors i fins i tot a representants de la comunitat empresarial, i que, per les interaccions que genera, crea oportunitats i dona continuïtat professional a les més de 80.000 persones que han passat per aquesta reconeguda escola de negocis barcelonina.