IRPF
¿Quina és la data límit per fer la declaració de la renda el 2022 i evitar una sanció?

La campanya de la renda 2021-2022 es va iniciar el 6 d’abril passat. Des d’aquell dia, qualsevol contribuent pot accedir a l’esborrany per comprovar si ha de pagar o li surt a tornar. La seva consulta no implica la seva presentació immediata, però sí que és una manera de confirmar que la informació que hi apareix és correcta i no falta cap de les dades fiscals que s’hi han de reflectir.
Tot i que els terminis que dona l’Agència Tributària per a la seva presentació són bastant amplis, hi ha contribuents que es confien i esperen fins a l’últim moment. Per això, és fonamental saber quan finalitza el termini per presentar la declaració de la renda el 2022 i marcar la data al calendari o posar-se un recordatori al mòbil perquè avisi unes setmanes abans que finalitzi la campanya.
Termini límit
Segons recull el portal de l’Agència Tributària, l’últim dia per presentar la Renda de l’exercici 2021 és dijous 30 de juny del 2022independenment del mètode que s’utilitzi (de forma telemàtica, de manera presencial o mitjançant cita telefònica).
Ara bé, si la declaració surt a pagar i es vol abonar mitjançant domiciliació bancària, la data s’avança tres dies, és a dir, el termini finalitza el 27 de juny del 2022.
A part d’aquestes dates que ha fixat Hisenda per a la campanya el 2021, també és important tenir en compte que, en el cas de presentar-la de manera presencial, l’últim dia per sol·licitar cita prèvia és la 29 de juny, just 24 hores abans que acabi el termini. Sempre es recomana no esperar fins a l’últim moment per evitar imprevistos que puguin sorgir: dades errònies, falta de documentació, etcètera.
No presentar la declaració de la renda dins dels terminis fixats té conseqüències amb recàrrecs i multes.
- Òbit Mor el cap de medicina intensiva de Sant Pau, Jordi Mancebo
- Previsió meteorològica ¿Quants dies ens queden d’onada de calor?
- Onada de calor El dia més calorós de l’any és avui, 6 d’agost
- «El paradís del cubata» Les xarxes es burlen del director d’economia d’Ayuso per un polèmic tuit: «Cobra 93.855 euros per dir tonteries»
- Viatge al sol Espanya encara una irrepetible temporada d’eclipsis solars
- Crisi sectorial Els cambrers i cuiners de sempre s’extingeixen a Barcelona
- Recuperació llarga Anne Heche, estable després de tenir un aparatós accident de trànsit
- El mapa mundial de les celebritats: ¿Qui és el personatge més notable de la teva ciutat?
- Celebritats No, Jennifer Lopez i Ben Affleck no se separen
- Entendre-hi + amb la història Canviar de mentalitat per sobreviure | + Història