Puig conclou la fusió amb Estée Lauder: "No estem en venda"
El president executiu de la companyia explica que "les circumstàncies no s’han donat" i remarca el "sòlid reconeixement" de l’empresa en el sector
"Vull recalcar que no estem en venda: la família estarà com a accionista a llarg termini, i això s’hauria mantingut així en la combinació de negocis plantejada". Marc Puig, president executiu de Puig, no va deixar lloc a interpretacions: la possibilitat de fusionar-se amb Estée Lauder està descartada.
En la primera interacció oficial amb els seus accionistes després d’anunciar-se que les converses amb el gegant nord-americà de la bellesa no havien portat enlloc, l’executiu va explicar les qüestions que podrien haver dificultat l’acord. Va esmentar les raons per les quals creu que el futur d’aquesta companyia de perfumeria i cosmètica és més que encoratjador i va asseverar que Puig no està en venda.En la primera interacció oficial amb els seus accionistes després d’anunciar-se que les converses amb el gegant nord-americà de la bellesa no havien portat enlloc, l’executiu ha deixat anar les qüestions que podrien haver dificultat l’acord, ha esmentat totes les raons per les quals creu que el futur d’aquesta companyia de perfumeria i cosmètica és més que encoratjador, i ha acabat asseverant la més gran: que Puig no està en venda.
"Durant els últims mesos hem mantingut converses amb dues companyies", va introduir a la junta general d’accionistes de l’empresa. "Kering es va dirigir a nosaltres amb una proposta per a un possible acord de llicència a llarg termini de les seves marques de bellesa, a canvi d’una participació minoritària a Puig i una contraprestació en efectiu", va plantejar Puig, en relació amb una operació que Kering va tancar amb L’Oréal i sobre la qual tampoc s’havia pronunciat públicament."Durant els últims mesos hem mantingut converses amb dues companyies", ha introduït el mateix, en la Junta General d’Accionistes de l’empresa. "Kering es va dirigir a nosaltres amb una proposta per a un possible acord de llicència a llarg termini de les seves marques de bellesa, a canvi d’una participació minoritària a Puig i una contraprestació en efectiu", ha plantejat Puig, en relació amb una operació que Kering va acabar tancant amb L’Oréal i sobre la qual tampoc s’havia pronunciat públicament encara.
"Més tard, Estée Lauder es va posar en contacte amb nosaltres en relació amb la possibilitat de combinar les nostres dues companyies familiars", va prosseguir. "Vam deixar clar que, ja que no estem en venda, qualsevol operació d’aquestes característiques hauria de contemplar tres aspectes clau d’aquesta possible fusió: la governança, el lideratge del negoci i unes consideracions econòmiques que reconeguessin correctament el valor de la companyia i resultessin equitatives per a tots els stakeholders", va explicar. "Tenim el màxim respecte i admiració per la família Lauder i per The Estée Lauder Companies; no obstant, no va ser possible arribar a un acord que resultés satisfactori per a les dues parts", va concloure."Més endavant, Estée Lauder es va posar en contacte amb nosaltres en relació amb la possibilitat de combinar les nostres dues companyies familiars", ha prosseguit l’executiu, abans d’entrar en matèria: "Deixem clar que, ja que no estem en venda, qualsevol operació d’aquestes característiques hauria de contemplar tres aspectes clau d’aquesta possible fusió, la governança, el lideratge del negoci i unes consideracions econòmiques que reconeguessin correctament el valor de la companyia i van resultar equitatives per a tots els ‘stakeholders’", ha explicat. "Tenim el màxim respecte i admiració per la família Lauder i per The Estée Lauder Companies; no obstant, no va ser possible arribar a un acord que resultés satisfactori per a les dues parts", ha conclòs.
Puig va indicar també que les dues famílies tenen una relació "molt pròxima" i que el problema ha sigut que "les circumstàncies no s’han donat".
El net del fundador de Puig va assegurar que si alguna cosa posen de manifest les dues aproximacions, explicant la de Kering, és "el sòlid reconeixement que Puig ha assolit en el sector". Un reconeixement, va subratllar, "molt per sobre" del que els "correspondria" per mida, cosa que "confirma" la seva "posició com una companyia respectada en la indústria".El net del fundador de Puig ha assegurat que si alguna cosa posen de manifest les dues aproximacions, comptant la de Kering, és "el sòlid reconeixement que Puig ha assolit al sector". Un reconeixement, ha remarcat, "molt per sobre" del qual els "correspondria" per mida, cosa que "confirma" la seva "posició com una companyia respectada en la indústria".
"Puig és una companyia més forta, global i diversificada que en qualsevol altre moment de la seva història", va perfilar l’executiu, destacant "tot el potencial" que veu per davant i posant èmfasi en el que els aporta ser una empresa cotitzada, probablement per defensar la decisió de sortir a borsa malgrat continuar fluctuant a un preu per acció 10 euros inferior al que tenia en el moment del seu debut, fa dos anys."Avui, Puig és una companyia més forta, global i diversificada que en qualsevol altre moment de la seva història", ha perfilat l’executiu, emfatitzant "tot el potencial" que veu per davant i posant molt èmfasi en tot el que els aporta ser una empresa cotitzada, probablement per defensar la decisió de sortir a borsa malgrat continuar fluctuant a un preu per acció 10 euros menor al que tenia en el moment del seu debut, fa dos anys.
En aquest sentit, i segons va aprofundir després el conseller delegat, José Manuel Albesa, el grup té a punt un nou pla estratègic que presentarà en un Capital Markets Day que se celebrarà el 28 d’octubre a Madrid. "El futur passa per escalar allò que ja funciona: consolidar les nostres marques trieix, reforçar les marques del segment de nínxol i continuar revolucionant la perfumeria prestige", va anticipar Albesa, respecte al nou pla, que tindrà com a "nou pilar de creixement" el negoci de la dermatologiaEn aquest sentit, i segons ha aprofundit després el conseller delegat, José Manuel Albesa, el grup té llest un nou pla estratègic que presentarà en un Capital Markets Day (o Dia de l’Inversor) que han anunciat que se celebrarà el 28 d’octubre a Madrid. "El futur passa per escalar allò que ja funciona: consolidar les nostres marques trieje, reforçar les marques del segment de nínxol i continuar revolucionant la perfumeria ‘prestige’", ha anticipat Albesa, respecte al nou pla, que tindrà com a "nou pilar de creixement" el negoci de la dermatologia.
La primera d’Albesa
Notícies relacionadesAlbesa va sortir airós de la seva primera junta general d’accionistes com a conseller delegat. Els inversors del grup van aprovar els comptes de l’any, el dividend de 237 milions d’euros que preveuen repartir, la gestió del consell d’administració durant l’exercici passat i la nova composició d’aquest òrgan, del qual surten Josep Oliu, president del Banc Sabadell, i Patrick Chalhoub, president del conglomerat àrab del luxe Chalhoub. S’hi incorporen Albesa i Julie Van Ongevalle, presidenta i directora general de l’empresa de productes de parafarmàcia Opella.Albesa ha sortit airós de la seva primera junta general d’accionistes com a conseller delegat de Puig. Els inversors del grup han aprovat els comptes de l’any, el dividend de 237 milions d’euros que preveuen repartir, la gestió del consell d’administració durant l’exercici passat, així com la nova composició d’aquest òrgan, del qual surten Josep Oliu, president del Banc Sabadell, i Patrick Chalhoub, president del conglomerat àrab del luxe Chalhoub, i al qual s’incorporen el mateix Albesa i Julie Van Ongevalle, presidenta i directora general de l’empresa de productes de parafarmàcia Opella.
Coincidint amb la junta d’accionistes, es va saber que Colonial SFL ha completat la compra de la totalitat de la Torre 2 de Puig, ubicada al número 34 de la plaça Europa, a l’Hospitalet de Llobregat, propietat fins ara a parts iguals de la immobiliària i de la família.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Conflicte a l’escola catalana Vaga de professors a Barcelona i Catalunya: ¿On és avui dilluns 1 de juny i on toca demà dimarts?
- Seguretat Millors cremes solars segons l’OCU: les quatre més recomanades per a aquest estiu
- «Ni un minut més, ni una visita forçada més» Metges de Catalunya crida també els CAP a plantar-se contra les hores extra, mentre Salut expressa «respecte» a les demandes
- Reunió anual al Cercle d’Economia El ‘president’ Feijóo no convenç l’empresariat català
- Consell El consell d’un mecànic perquè l’aire condicionat del cotxe no s’avarii: «Només cal apagar un botó»
