Barcelona, protagonista

Modern Relay llança des de BCN el seu ‘Drive’ per a la IA

La companyia ha obtingut 2,6 milions per desenvolupar una solució que permeti compartir la tasca de les diferents plataformes d’intel·ligència artificial d’una empresa.

Modern Relay llança des de BCN el seu ‘Drive’ per a la IA
2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Startups, economia digital, farmacèutiques, moda i cosmètica

ver +

"Es podia constituir on volguessin, i ho han fet a Barcelona", resumeix una veu que coneix de prop el projecte que acaben de posar en marxa Ragnor Comerford i Aaron Goh. L’un americà i l’altre holandès, es van conèixer treballant en models d’intel·ligència artificial (IA) i en infraestructures de dades a escala, i han decidit estructurar la idea de negoci que en va sortir en dues seus igual d’importants a Barcelona i San Francisco (EUA).

Modern Relay llança des de BCN el seu ‘Drive’ per a la IA /

Modern Relay –l’empresa en qüestió– neix oficialment avui, però ja ha convençut per embarcar-se en el projecte el fons alemany Point Nine, la firma espanyola Masia i inversors independents com Charlie Songhurst, membre del consell de Meta (Facebook), Thomas Cloxel, el cofundador d’Owkin (companyia franco-nord-americana amb models d’IA especialitzats en la biologia) o l’exdirectiva de Google i altres empreses d’inversió tecnològica Sarah Drinkwater.

Entre tots han invertit tres milions de dòlars (2,6 milions d’euros) en aquesta plataforma que té, de moment, tres de quatre persones treballant a Barcelona. Les oficines catalanes són a l’edifici de Norrsken, on pretenen anar creixent fins a conformar en els pròxims mesos una plantilla d’unes 20 o 30 persones. Aquesta elecció geogràfica, diuen, "no és casual": "La ciutat s’ha consolidat com un dels hubs més rellevants de la nova onada d’intel·ligència artificial a Europa", un escenari que relacionen amb el nombre de perfils tècnics que viu o viuria a Barcelona, cosa que ha madurat el seu ecosistema emprenedor i una posició geogràfica privilegiada per operar amb Europa i Amèrica alhora. Que és just el que es proposen ells.

La proposta de Modern Relay

Però, ¿què fa Modern Relay? El que van detectar Comerford i Goh, i ha convençut els seus nous socis, és que hi ha moltes ineficiències en l’ús de la IA en una empresa. "Volem ser la capa que ho agrupi tot", rememora. El seu paper és encarregar-se de connectar-se amb les plataformes d’IA que la companyia client tingui contractades perquè el material que generi el departament financer estigui a l’abast també del comercial, per exemple. "Les dades mai abandonen la infraestructura de l’empresa", emfatitzen des de Modern Relay, que ha posat el seu focus en clients que es moguin en entorns regulats, per als quals la seguretat de les seves dades és més crítica, si és possible.

Contractar i escalar

Notícies relacionades

"En el context de la IA faltava aquesta part col·laborativa, gairebé a l’estil Google Drive", simplifiquen, per justificar haver tancat una ronda de finançament tan abundant, de socis tan reconeguts, estant en una fase tan inicial. Si bé és cert que fa anys que desenvolupen la tecnologia i que ja facturen gràcies a contractes pilot, aquesta operació de finançament la van tancar quan només eren Comerford i Goh. Sense més equip.

De fet, els diners es destinaran a contractar, a perfeccionar la plataforma i a escalar-ne la distribució. "Modern Relay està abordant una de les carències més rellevants en la infraestructura d’aquest mercat", apunta Ricardo Sequerra, soci a Point Nine, la firma que ha liderat la ronda. Per a Pepe Borrell, soci a la Masia, aquesta empresa ha vist "abans que ningú que la capa de coordinació i governança d’agents ha de viure en la infraestructura que les empreses controlen". Aquesta convicció, "executada des de Barcelona però amb ambició global, és clau perquè l’ecosistema local continuï madurant".